Avatar billede agertoft Nybegynder
27. februar 2006 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Længde på felt

Jeg har et XSD skema som jeg prøver at smide i min database. Men uanset hvilken datatype jeg vælger, får jeg ikke lov til at smide mere end 1023 tegn ned i den. Har prøvet med text, varchar, nvarchar osv... men samme resultat. Har prøvet at indsætte data med Enterprise Manager og Query Analyzer...

Jeg burde da i det mindste kunne smide 8000 tegn ned med brug af en varchar-datatype...

Ved nogle hvor problemet er?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. februar 2006 - 14:18 #1
Jeg går udfra at det handler om en masse tekst, XSD skemaet, som skal ned i et varchr eller text felt i en tabel i databasen.

Hvordan gør du det? Det må være metoden du bruger der afkorter teksten.
Avatar billede agertoft Nybegynder
27. februar 2006 - 14:24 #2
Ja, det er bare en masse tekst. Jeg prøver at smide det ned i tabellen via Enterprise Manager direkte. Men jeg har også prøvet at udføre en sql streng via Query Analyzeren. Der er ikke noget af det som virker, hvis det jeg prøver at smide med er mere end 1023 karakterer.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. februar 2006 - 14:35 #3
Er du helt sikker på at den ikke er længere? Har du prøvet med

SELECT LEN(feltnavn) FROM Tabel

Siger den 1023?

Dette virker i Query Analyzer'en:

DECLARE @textvar varchar(8000)
SET @textvar = 'x'
WHILE LEN(@textvar) < 7000 SET @textvar = @textvar + 'x'

UPDATE Tabel SET Tekstfelt = @textvar
WHERE ID = 2

SELECT LEN(Tekstfelt) FROM Tabel WHERE ID = 2

Svarer "7000"
Avatar billede agertoft Nybegynder
28. februar 2006 - 10:51 #4
Hmm jeg prøvede at linke tabellerne i Access og få den til at oprette en form til felterne. Det viser sig, at det faktisk VAR skrevet ned i databasen. Men jeg kan ikke få Enterprise Manager og Query Analyzeren til at vise det :-/

Du skal have tak for dit svar alligevel... læg et svar og du får point :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. februar 2006 - 11:04 #5
EM og QA kan ikke vise indhold af felter der er meget lange, det har jeg før bemærket, vidste bare ikke hvor lange tekster de kunne vise.