Avatar billede supa Nybegynder
27. februar 2006 - 12:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Form post action

På denne side jeg laver, så henter jeg et tal i min database.

Jeg har en form, hvori jeg indtaster et tal.

Det jeg gerne vil er nu, at når jeg trykker på knappen, så skal den gøre følgende:
$tal_der_er_hentet_fra_DB + $indtastet_tal_fra_form (altså addere de 2 tal, og så skal den tage resultatet og ligge det ind i databasen hvor den fandt tallet i første omgang, den må også gerne resette formen..

Hvordan gør jeg det..? Og kan det lade sig gøre i php uden at skulle reloade hele siden, eller skal jeg kigge på javascript..?
Avatar billede jackass- Nybegynder
27. februar 2006 - 13:22 #1
Du har jo allerede hentet det første tal i DB, og som du selv siger, adderer du det bare med det indtastede tal i actionscriptet. Derefter siger du så bare "update table set tal=....." osv
Avatar billede supa Nybegynder
27. februar 2006 - 13:34 #2
okay.. Men hvordan gør jeg det.. Et eksempel vil hjælpe meget.. evt. et link til en mulig løsning.. :)
Avatar billede rif1900 Nybegynder
27. februar 2006 - 22:58 #3
hejsa
der er flere løsninger, den frække løsning ser sådan her ud.

$indtastet = $_REQUEST['indtastet'];
$updateSQL = "UPDATE tabel SET tal=tal+$indtastet WHERE id=$id";
mysql_query($updateSQL);
Avatar billede supa Nybegynder
28. februar 2006 - 10:09 #4
tak for det.. :)

Det virker.. Svar tak..
Avatar billede rif1900 Nybegynder
28. februar 2006 - 13:45 #5
her er lige et svar :)