Avatar billede imma Forsker
01. maj 2001 - 10:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Requests

Når jeg laver en forespørgsel til min SQL Server modtager jeg på normalvis mit resultat.

MEN hvis der er en bruger der ændre i det resultat umiddelbart efter... og jeg refresher min webside, så ser jeg stadig det gamle data. WHY ??

Den sætte en lock på mig korrekt ?  Kan den ikke slippe den lock når mine data er blevet ændret ?

Håber andre end mig arbejder med SQL!
Avatar billede slash Nybegynder
01. maj 2001 - 10:22 #1
det kan jo oxo være at det er din .asp kode eller browseren som CACHER siden..... det er oftest det der er galt..... altså at browseren cacher siden
Avatar billede imma Forsker
01. maj 2001 - 10:28 #2
Jeg har nogle options, som:
Response.Buffer = True
Response.expires = -1
så det er ikke et browser problem !
Avatar billede slash Nybegynder
01. maj 2001 - 10:29 #3
det skal du ikke være sikker på... IE er lidt på tværs normalt.... prøv at slette alle dine temp. internet filer m.m.

men ellers kan du bare selecte with(nolock)

Avatar billede imma Forsker
01. maj 2001 - 10:42 #4
Hvordan laver du en nolock på understående SQL-sætning ?

Tænk ikke over hvad der stå og hvorfor jeg laver min count på den måde!

SQL = \"SELECT * FROM Users\"
Set RS = dbc.execute(SQL)

do while not rs.eof

session(\"clients\") = session(\"clients\") + 1

rs.movenext
loop

RS.Close
Set RS = Nothing
Avatar billede slash Nybegynder
01. maj 2001 - 10:43 #5
SQL = \"SELECT * FROM Users WITH(NOLOCK)\"
Set RS = dbc.execute(SQL)

do while not rs.eof

session(\"clients\") = session(\"clients\") + 1

rs.movenext
loop

RS.Close
Set RS = Nothing
Avatar billede imma Forsker
01. maj 2001 - 10:45 #6
Det virker ikke, men giver heller ikke fejl !
Avatar billede slash Nybegynder
01. maj 2001 - 10:46 #7
nå - jamen så er mit svar vel oxo OK! Oder wie???
Avatar billede imma Forsker
01. maj 2001 - 10:48 #8
ikke når det ikke duer-- så kan jeg ikke bruge det til særlig meget--- måske holder databasen på en request---
Avatar billede slash Nybegynder
01. maj 2001 - 10:49 #9
ja, du kunne starte med at genstrate sql-serveren.... nogen gange sætter den låse, som den glemmer at droppe igen.....

prøv evt. sp_who fra query analyzer!

Avatar billede prof.-x Nybegynder
01. maj 2001 - 10:54 #10
Alle dem der relaterer til min Database har status: \"sleeping\"

PS: Jeg lader lige imma dele point ud ;)
Avatar billede prof.-x Nybegynder
01. maj 2001 - 11:23 #11
SQL Server\'en er blevet genstartet, men uden at det løser vores problem.
Avatar billede prof.-x Nybegynder
01. maj 2001 - 11:31 #12
Hvis jeg laver en sp_lock i query analyzer\'en, så står min tabel mode til S (shared), skal den det og kan man ændre på dette noget sted ?
Avatar billede prof.-x Nybegynder
01. maj 2001 - 12:04 #13
Du skal søge på \"SET TRANSACTION ISOLATION LEVEL\" i SQL Server 2000 Help, så finder du løsningen på problemet ;)

Det er fordi at der sættes en lock, som først slippes når requesten expires.

Vidst lidt klumret fomuleret, men dette skulle være svaret !