Avatar billede akjaer Nybegynder
26. februar 2006 - 17:18 Der er 6 kommentarer

Swing: Få program til at ”blinke” på proceslinjen

Jeg har brug for at få mit program til at bede om fokus ligesom f.eks. msn. Når der er folk, der skriver til en, kan msn få programmet til at blinke nede på proceslinjen i Windows. Lignende features kan implementeres i linux på programmer, der kører i Gnome og KDE. Derfor har jeg også en forhåbning om, at Java Swing kan på programmet til at ”blinke” på proceslinjen. Det skal helst virke i alle OS med proceslinjer...

Spørgsmålet er altså:
1: Kan det lade sig gøre?
2: Hvis ja: Hvordan

Det er aktuelt, fordi jeg kommer til at have en tråd kørende i baggrunden, der downloader nogle resultater. Der kommer ikke konstant nye resultater, så brugeren vil ikke altid kigge på programmet.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
26. februar 2006 - 17:20 #1
Det er vel bare at lave et focus i det gældene vindue?
Avatar billede akjaer Nybegynder
26. februar 2006 - 17:32 #2
Følgende kode virker i hvert fald ikke:

        Thread test = new Thread(){
            public void run(){
                try {
                    sleep(10000);
                } catch (InterruptedException e) {}

                javax.swing.SwingUtilities.invokeLater(new Runnable() {
                    public void run() {
                      mainFrame.requestFocus();
                      System.out.println("Focus");
                    }
                });

            }
        };

        test.start();
Avatar billede akjaer Nybegynder
26. februar 2006 - 17:33 #3
Minimerede vinduet, og efter 10 sek blev der udskrevet "Focus", men intet blinkede :(
Avatar billede akjaer Nybegynder
26. februar 2006 - 19:39 #4
JFrame.toFront(); virker sådan halvt om halvt... Desværre får det ikke programmet til at  "blinke", når man har minimeret uden at trykke på et andet program. Det blinker kun, hvis man har trykket et andet på skærmen efter minimeringen.

Noget forslag til at løse det?
Avatar billede kube Nybegynder
01. marts 2006 - 20:54 #5
kan du så ikke lave et dummy program, som sættes til visible(false)
Avatar billede akjaer Nybegynder
01. marts 2006 - 21:10 #6
Hvad skulle det hjælpe?

I hvert fald ser det ikke ud til at gavne :)