Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 14:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg nu lære?

Davs med jer... Jeg har været i gang med at studere c++ i et stykke tid nu og vil lige høre hvad jeg nu kan lære.

Jeg har leget med følgene:

  - if,else,elseif
  - switch,case,break,default
  - funktioner
  - Skrive og læse til en fil (I/O)
  - While løkker
  - En smule med classes
  - variabler
  - pointers
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2006 - 14:07 #1
Mere med classes
Brug af STL
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 14:16 #2
Hvad er STL ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2006 - 14:18 #3
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 14:25 #4
STL og templates er kommet på listen.. hvad mere?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
26. februar 2006 - 14:46 #5
nedarvning, virtuelle metoder, funktions og operator overload.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2006 - 14:54 #6
Det kan jo afhænge af hvad du interesserer dig for eller skal bruge det til.

alfa)  Grafisk brugergrænseflade
beta)  Databaseadgang
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 16:50 #7
jamen det jeg vil er faktisk kun at få lidt viden om c++ inden jeg går igang med compiler teori...jeg vil nemlig lave mit eget sprog - engang når jeg bliver klog nok!

Ændrede det jeres meninger?

Ville være lækkert med en lille liste som indholder ting jeg skal lære før jeg kan gå igang med compiler teori.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. februar 2006 - 17:23 #8
Så skal du kigge på yacc og lex (eller bison og flex)
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 17:27 #9
ja det ved jeg godt, har studeret det lidt.. jeg har 4 tutorials klar plus at jeg skal låne en bog om det... det er ikke det som er problemet. Det jeg spørger om er: Er der mere jeg skal lære om grundlæggende c++ eller kan jeg bare direkte gå igang?

Har allerede besluttet mig for at lære at bruge
Templates
mere om classes
og STL

men er der mere ?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
26. februar 2006 - 19:40 #10
Det kommer nok an på hvordan dit sprog skal være.
Skal det fortolkes runtime, oversættes til en .exe eller skal der laves "byte kode".

Skal fortolkeren/compileren laves i C++ eller i sproget selv?

Og så skal du nok også studere andre sprog for at få ideer til hvordan dit sprog skal se ud.

Og have en masse erfaring, en fortolker/compier er ikke nogen let opgave.
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. februar 2006 - 22:10 #11
sproget skal være simpelt.. fx ligesom html... det skal kunne fungere på enhver maskine og bare kører over internettet...?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
27. februar 2006 - 00:17 #12
Det lyder ikke helt simpelt.

Er det noget i stil med php/asp/java script du er ude efter.

Du skriver "kører over internettet" betyder det at brugeren skal instalere et program som henter "ting" på en server og kører det på sin maskine?
Avatar billede udvikler Nybegynder
27. februar 2006 - 20:46 #13
det ville da være federe hvis jeg kunne lave noget ala php - men er det ikke svære end at lave noget ala html ?

forresten mente jeg med "kører over internettet" at det skal virke fx ligesom php. Man installere nogle filer som gør at computeren forstår sproget og derefter kan man lave en simpel fil - fx ved navn filnavn.foobar også åbne den i IE eller FF eller hvad man nu har, så kan man straks se resultatet.
Avatar billede msor Nybegynder
02. marts 2006 - 20:05 #14
Vil du give navnet på den bog, du vil låne, og måske også linke til de 4 tutorials, du omtalte i samme indlæg?
Avatar billede udvikler Nybegynder
11. marts 2006 - 10:18 #15
Kan slet ikke se det har nogen relevans til mit spørgsmål, men ok:

Bogen: http://public.research.att.com/~bs/3rd.html
Tutorial 1: http://cma.zdnet.com/book/c++/
Tutorial 2: http://www.cprogramming.com/tutorial.html
Tutorial 3: http://cplus.about.com/od/beginnerctutorial/l/blcplustut.htm
- den 4. tutorial har jeg liggende, men kan desværre ikke lige find linket.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre fra 20:46:53 ?
Avatar billede udvikler Nybegynder
16. marts 2006 - 13:00 #16
Kan vi få nogle svar så jeg kan lukke spørgsmålet? :-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. august 2006 - 19:45 #17
Ingen svar efter et par måneder, tid til at lukke tror jeg :)