Avatar billede henrik_dk Nybegynder
25. februar 2006 - 23:45 Der er 13 kommentarer

C++ og VBA programør søges?

Hej,

Jeg søger en søger en der kan programmere i C++.

Jeg skal have udviklet en Win32 DLL fil med nogle funktioner.

Kontakt mig på hn@dsidata.dk for yderligere oplysninger.

/Henrik
Avatar billede bertelbrander Praktikant
26. februar 2006 - 00:14 #1
Er det en fortsættelse af:
http://www.eksperten.dk/spm/690847 ?

Hvad skal dll'en kunne?
Jeg kan godt lave en dll, men ikke med Visual C++, men det er vel lige meget hvilken compiler?
Jeg kan ikke vba.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2006 - 03:09 #2
Bertel - du kan godt lave VBA

(jeg antager at det VBA der skal bruges er at teste at DLL kan kaldes fra VBA)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2006 - 03:10 #3
og vi startede vel her http://www.eksperten.dk/spm/690749
Avatar billede henrik_dk Nybegynder
28. februar 2006 - 17:16 #4
Opgaven går ud på at programmere et DLL projekt i Visual Studio .NET (C++)

Jeg har brug for at en bygger skabelonen til mig. "Skabelonen" skal indenholde en funktion f.eks "MyFunction".

Formål jeg foretager et DLL kald fra en anden applikation - DLL funktionen skal derefter kunne foretage et kald videre til enten noget VBA eller COM+.

Det er min tanke at lave integration til Office.

Mvh.

Henrik
Avatar billede bertelbrander Praktikant
28. februar 2006 - 21:24 #5
Prøv med denne:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/mydll-vs.zip

Det er to projekter i et:
MyDll.vcproj bygger dll'en
MyDllTest.sln bygger dll'en og en lille test applikation.

Jeg ved ikke om du kan kalde det fra VBA, jeg ved ikke om jeg kan teste det.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 21:38 #6
det kan du sagtens

et lille eksempel

.h

#ifdef B64_EXPORTS
#define B64_API __declspec(dllexport)
#else
#define B64_API __declspec(dllimport)
#endif

extern "C" {
B64_API void WINAPI B64Encode(const char *oldfilename, const char *newfilename);

B64_API void WINAPI B64Decode(const char *oldfilename, const char *newfilename);

}

start Access

ind i modules

Declare Sub B64Encode Lib "D:\IDEProjects\VisualStudio\B64\Release\B64" Alias "_B64Encode@8" (ByVal oldfilename As String, ByVal newfilename As String)
Declare Sub B64Decode Lib "D:\IDEProjects\VisualStudio\B64\Release\B64" Alias "_B64Decode@8" (ByVal oldfilename As String, ByVal newfilename As String)

Function b64test()
    Call B64Encode("C:\z.in", "C:\z.b64")
    Call B64Decode("C:\z.b64", "C:\z.out")
End Function

cursor paa function

klik run
Avatar billede bertelbrander Praktikant
28. februar 2006 - 21:55 #7
Jeg er bange for at jeg ikke har noget microsoft/office produkt der kan køre VBA
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 22:11 #8
ouch
Avatar billede henrik_dk Nybegynder
28. februar 2006 - 23:29 #9
Bertel - Det ser rigtig fornuftigt ud, jeg kan dog ikke få DLL'e, til at virke i min C5 applikation. Jeg syntes ikke at kunne se nogen Functions? Funktionen SKAL returnerer en string.

Når jeg laver DLL kaldet vil jeg altid sende to argumenter og navnet på funktionen med. F.eks DLLCALL(DLLFilNavn, "FunktionsNavn", Interger, "String") retur værdien vil altid være en string.

Kan man let modificere i den du allerede har lavet?

På forhånd tak.
Avatar billede henrik_dk Nybegynder
28. februar 2006 - 23:31 #10
Exported functions
The functions exported by the Windows DLL must comply with a specific syntax. There must be two parameters – a long and an unsigned char*. Additionally, the return value must be an unsigned char*.

(Lidt teknik)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
28. februar 2006 - 23:52 #11
Du kan prøve med denne:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/mydll-2.zip

Det er kun sourcen.

Der er kommet en ny funktion, SomeOtherFunction, som burde matche.
Avatar billede henrik_dk Nybegynder
01. marts 2006 - 00:33 #12
Jeg har fundet noget sourcecode, men det høre til Borland C++ ver. 4.5 - kan det konverteres til VS 2005 .NET?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2006 - 00:38 #13
hvis det er en DLL uden UI saa burde det vaere nemt