Avatar billede bambiduskeren Nybegynder
25. februar 2006 - 21:15 Der er 3 kommentarer

Hjælp til tjek af KeyInput.

Jeg er forsjovt ved at se på noget program, a'la WhatPulse.
Jeg vil ligesom i WP kunne gemme hvor mange taster jeg trykker på.
Jeg har nu en Timer med følgende kode:
(globalt:
Private Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32" (ByVal vKey As Long) As Integer 'used in CmdApi_click
Private Declare Function MapVirtualKey Lib "user32" Alias "MapVirtualKeyA" (ByVal wCode As Long, ByVal wMapType As Long) As Long
)

##########Timer:
Dim Keys As Byte

    DoEvents
    For vKey = 0 To 255
        Rc = GetAsyncKeyState(vKey)

        If (Rc = -32767 And a <> 1) Then

            Label3.Caption = vKey
            Label4.Caption = Label4.Caption + 1
        End If

    Next vKey

Den skriver den tastede knap ud i Label3, og antal tryk i label4.
Problemet med denne kode, er at man bare kan holde tasten nede, og så bliver Label4 ved med at stige.

Hvordan kan jeg undgå det?
Den skal kunne tjekke at man slipper tasten, og trykker den ned igen, før den pludser en mere på Label4.
Avatar billede bambiduskeren Nybegynder
28. februar 2006 - 23:58 #1
Der må da være en der har en idé til et svar...
C'Mon eksperter, jeg har et problem her :P
Hæver points, bare for at få jeg igang. hehe.
Avatar billede tarantula Nybegynder
06. marts 2006 - 13:30 #2
Nu er det mange år siden jeg har leget med det VB.. men du burde da i VB kunne skrive koden i enten når tasten går ned, er nede eller bliver sluppet ?.. hvis du har koden sat ind i når tasten er nede er det jo klart at den tæller op hele tiden hvis tasten er holdt nede..

Men hva bruger du din timer til ?..
Avatar billede bambiduskeren Nybegynder
18. marts 2006 - 11:14 #3
Jamen jeg bruger slet ikke på den måde, da den skal virke selvom programmet ikke er i fokus, så det bliver kørt i en Timer.
Men du må da gerne se om du kan få det til at virke, for jeg kan ikke :-/