Avatar billede dope Nybegynder
01. maj 2001 - 00:35 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

DSN til Oracle fra ASP script

Denne sætning er taget fra MSSQL, men er der nogle der kan gennemskue hvordan syntaxen skal være til Oracle?
Den er til at bruge i et ASP script.

Set strConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
strConn.Open \"DRIVER=ORACLE; SERVER=https://***.***.***.**/; UID=brugernavn; PWD=password; DATABASE=dbinstance;\"
strSQL = \"SELECT...\"
Set objrs = strConn.Execute(strSQL)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 00:44 #1
Try to connect with both the Microsoft ODBC for Oracle driver and the Microsoft OLEDB Provider for Oracle. Here are sample connection string syntax for each of these:

\'Microsoft OLEDB Provider for Oracle
\"Provider=MSDAORA.1;Data Source=Your_TNSNames_Alias;User ID=User;Password=Password\"

\'Microsoft ODBC for Oracle DSN-Less
\"Provider=MSDASQL;DRIVER={Microsoft ODBC for ORACLE};UID=User;PWD=Password;Server=Your_TNSNames_Alias\"

\'Microsoft ODBC for Oracle using a DSN
\"DSN=Your_DSN_Name;UID=User;PWD=Password\"
Avatar billede dope Nybegynder
01. maj 2001 - 00:57 #2
nil.dk >>
Jeg har bedst erfaringer med ODBC dsn-less. Kan du forklare \"Your_TNSNames_Alias\" og komme eventuelt komme med et eksempel?

Eller eventuelt rette nedenstående...

strConn.Open Provider=MSDASQL; \"DRIVER={Microsoft ODBC for ORACLE}; UID=brugernavn; PWD=password; SERVER=\"Your_TNSNames_Alias\";\"
Avatar billede dope Nybegynder
01. maj 2001 - 00:58 #3
selfølgelig med \" efter Open...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 01:12 #4
dope >>

Jeg har aldrig prøvet at lave en dsnless connection til en Oracle... bruger altid odbc-link.

Ovenstående var taget fra Microsoft.com

Men her er et eksempel fra nettet på en dsnless..

Driver={Microsoft ODBC for Oracle};Server=OracleServer.world;Uid=admin;Pwd=pass;

Avatar billede dope Nybegynder
01. maj 2001 - 01:22 #5
nil.dk >>
Hvad skal \"OracleServer.world\" erstattes med?

Ellers send mig et link.... hvis jeg finder ud af det fra et link du giver er pts. stadig dine...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 01:25 #6
http://www.basic-ultradev.com/articles/ADOConnections/

Ellers skal du vente til i morgen, så kan jeg spørge nogle Oracle-folk jeg kender...
Avatar billede dope Nybegynder
01. maj 2001 - 01:29 #7
Ok... jeg er også snart på vej til køjs...

<icq> 105089048
<email> dope@direkte.org

Jeg vil meget gerne høre nærmere...
Avatar billede mej Nybegynder
01. maj 2001 - 10:08 #8
Dope... check din mail
Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 10:09 #9
ups.. den havde jeg glemt...

hvis mej har taget over. vil jeg ikke gøre mere...
Avatar billede mej Nybegynder
01. maj 2001 - 10:11 #10
nej nej.. jeg har ikke taget over sådan direkte.. det er kun forslag.. for min skyld bliv endelig ved..
Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 10:15 #11
Prøv at læse dette gamle spm:

http://www.eksperten.dk/spm/14387
Avatar billede dope Nybegynder
01. maj 2001 - 11:11 #12
nil >>
Jv. det spørgsmål kan man vist ikke oprette dsn-less forbindelse.

Men... (Taget fra http://www.basic-ultradev.com/articles/ADOConnections/ )
Oracle ODBC DSNless connection
Driver={Microsoft ODBC for Oracle};Server=OracleServer.world;Uid=admin;Pwd=pass;

Avatar billede nil.dk Nybegynder
01. maj 2001 - 11:13 #13
Jeg er også lidt forvirret... plejer selv at bruge odbc
Avatar billede dope Nybegynder
01. maj 2001 - 13:45 #14
Jeg glemte vist at gøre obs. på at Databasen ligger på en extern / dedikeret server.

nil.dk >>
Men nu har jeg fået lavet en ODBC.
DSN=Your_DSN_Name;UID=User;PWD=Password

Men hvor i denne sætning hører IP-adressen hjemme?
Jvf. \"SERVER=https://***.***.***.**/;\"  i spørgsmålet?

Avatar billede dope Nybegynder
04. maj 2001 - 09:19 #15
Jeg lukker og slukker... ellers tak for hjælpen... :-)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 09:24 #16
Fik du adgang til databasen?
Avatar billede dope Nybegynder
04. maj 2001 - 09:30 #17
Nope... jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre... Min ISP tillader ikke access gennem firewallen.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. maj 2001 - 09:32 #18
Kan du ikke kontakte dem der hoster din Oracle-server.. eller det er måske dig selv?
Avatar billede dope Nybegynder
04. maj 2001 - 09:36 #19
Jo, men så skal jeg til at ændre hele min hosting situation... og det gør man jo ikke fra dag til dag... :-) Det ender såmænd også med at blive løsninge... Jeg er ikke udpræget tilfrds med min nuværende (Euro909 / Digiweb)...