Avatar billede ekki Nybegynder
24. februar 2006 - 16:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med MIDI keystation 49e keybord USB tilslutning

Hej! :)...

- Jeg har købt et Keysation 49e plug and play til min computer tilslutningen skulle være såre simpel man skulle bare sætte musik keyboardet til computeren via USB og så skulle man kunne hoppe direkte i reason cubase el. lign. og sætte det op og så skulle det køre.

- Problemet her er så at når jeg sætter det til via USB finder windows keyboardet og siger den er installeret og klar til brug når jeg så går ind i Reason eller fruity loops kan jeg ikke finde keyboardet det er som om der ingen forbindelse er imellem, jeg har geninstalleret alle drivere til bundkort, USB, osv. osv. så drivere er ikke problemet.

Hjælp :(
Avatar billede ragnarg Nybegynder
29. marts 2006 - 01:57 #1
jeg kan desværre kun hjælpe dig til reason!
åben programmet, gå op i menuen: edit
klik på: preferencis...
klik på menuen til højre for "page" og vælg: advanced MIDI
i menuen til højre for "bus A" vælger du det der ikke hedder "no MIDI input"
nede i menuen til højre for "port" vælger du det samme
så lukker du vinduet. nu skulle det virke!
hvis du ikke kan vælge andet end "no MIDI input", så skriv til mig, fordi så skal du have opsat dit keyboard i reason. Det er lidt sværere, men det kan lade sig gøre. håber det virker og er svar nok!
Avatar billede ragnarg Nybegynder
29. marts 2006 - 01:58 #2
undskyld, det hedder preferences og ikke preferencis! hehe :-)
Avatar billede ekki Nybegynder
25. september 2008 - 15:42 #3
send svar:)
Avatar billede ragnarg Nybegynder
26. september 2008 - 15:26 #4
virkede det som det skulle...?
Avatar billede ekki Nybegynder
26. september 2008 - 20:52 #5
Ja og tak for hjælpen ;)