Avatar billede cwc Nybegynder
24. februar 2006 - 13:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan hentes eksterne data, når et regneark åbnes ?

I et Excelark, har jeg i Ark1 en dataoverførsel, hvor der hentes eksterne data. Jeg har valgt overførslen således, at den automatisk opdateres hver gang Excelarket åbnes - og det fungere fint.

Efterfølgende har en indsat en UserForm, som bliver aktiveret med følgende program (som ligger i ThisWorkbook :

Sub Workbook_Open()
  Load UserForm
  UserForm.Show
End Sub

men nu opdateres mit Ecxelark ikke længere, når det åbnes (som det skal), først hvis jeg lukker min UserForm. Hvordan kan arket blive opdateret selvom min UserForm er åben ???
Avatar billede bak Seniormester
24. februar 2006 - 14:10 #1
Noget i denne stil

Sub Workbook_Open()
  Sheets("Sheet1").Range("A3").QueryTable.Refresh BackgroundQuery:=False
  Load UserForm
  UserForm.Show
End Sub
Avatar billede bak Seniormester
24. februar 2006 - 14:11 #2
du kunne evt. sætte BackgroundQuery:=False  til BackgroundQuery:=True
Avatar billede cwc Nybegynder
26. februar 2006 - 21:18 #3
Perfekt nu virker det !!!
Avatar billede bak Seniormester
26. februar 2006 - 21:26 #4
ok :-)
Husk lige at for ikke at opdatere 2 gange skal du nok lige have slået den anden opdatering fra
Avatar billede cwc Nybegynder
26. februar 2006 - 21:30 #5
Betyder det, at hvis jeg sættet opdateringen til at foretages hvert 10. minut, så vil det også virke, selvomjeg har min UserForm åben, blot jeg har sat BackgroundQuery til True ?
Avatar billede bak Seniormester
26. februar 2006 - 21:46 #6
Ja, for mig der det sådan ud.