Avatar billede skeffen Nybegynder
23. februar 2006 - 22:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Iptables for Apache og tomcat

Hey eksperter

jeg har installeret tomcat 5 med apache2 som frontend..

Jeg har så sat min ip tables til at droppe af request på input.
men har åbnet for port 80 til webserveren.. det virker også fint, bare ikke med mine java filer som tomcat tager sig af.. Hvad kan dette skyles.. har prøvet med at åbne port 8080

Mvh
Steffen Clausen
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. februar 2006 - 22:11 #1
hvad med port 53 til dns
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2006 - 08:28 #2
Du skal være sikker på at localhost har adgang til alle porte på maskinen.
Visse processer kommunikerer ikke med ipc pipes men med sockets i stedet, og iptables vil dermed blokere disse processers kommunikation.
Avatar billede skeffen Nybegynder
24. februar 2006 - 10:06 #3
Altså det vil sige at jeg på en måde skal gøre at localhost har adgang til alt ?
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2006 - 12:01 #4
iptables -A INPUT -s 127.0.0.1 -j ACCEPT

noget i den stil.. check man siden for iptables om det er den rigtige måde at specificere source ip på (-s). Det andet er korrekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2006 - 22:20 #5
hvis Apache-Tomcat forbindelsen er sat op til at bruge AJP saa er det
port 8009 der skal aabnes for (og kun for localhost naturligvis)

du kan checke porten i server.xml

(port 8080 er hvis du sender HTTP request direkte til Tomcat - muligvis smart at
have den aabnet for localhost ogsaa)
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2006 - 22:36 #6
Godt at kende de specifikke porte, men
IMHO er der ingen grund til ikke at åbne for det hele. Skulle ikke være nogen sikkerhedsmæssige problemer i det, og der er andre ting som ikke virker på en Linux box som er firewall'et fra sig selv.

Forresten arne, hvor er dit Å blevet af på det seneste? ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2006 - 22:57 #7
jeg tror at du har ret i alle normale tilfaelde

(unormale tilfaelde daekker over ting som ikke burde koere men som goer det alligevel)

----

US tastatur

jeg kan naturligvis switche med ALT+LEFTSHIFT men saa kan jeg ikke
finde diverse special tegn, saa ...
Avatar billede skeffen Nybegynder
02. marts 2006 - 10:17 #8
Okay.. tak for kommentarerne.. Jeg vil prøve mig frem.. smid et svar hvis i vil have point.
Avatar billede strych9 Praktikant
02. marts 2006 - 12:46 #9
okie