Avatar billede ion Nybegynder
30. april 2001 - 22:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

300 point! HJÆLP!

jeg skal aflervere en datalogi rapport omkring maskinkode allersenest i morgen tidlig, og jeg kan ikke overskue det!
Hjælp mig ud her! 300 point for alle eller 75 point pr. opgave.
På forhånd RIGTIG mange tak!

A: Vis med et kort eksempel, både pascal-formen og maskinkode-formen svarende
til Delphis selektion (IF-THEN-ELSE): Udskriv programmet i de to sprogniveauer
(David Pascal og maskinkode). Markér med håndskrift i begge sprogniveauer selve
betingelsen. Og markér i maskinkoden hopordrerne med pile.

B: Vis med et kort eksempel, både pascal-formen og maskinkode-formen svarende
til Delphis iteration (WHILE-DO): Udskriv programmet i de to sprogniveauer
(David Pascal og maskinkode). Markér med håndskrift i begge sprogniveauer selve
betingelsen. Og markér i maskinkoden hopordrerne med pile.

C: Se på de to typer strukturer (selektion og iteration) i maskinkodeform -
beskriv kort lighederne (omkring betingelser, betingede og ubetingede hop) og
forskellene (omkring hoppene) i strukturen.

D: Vis et eksempel (f.eks. bogens eksempel 7.1), hvor WinDavid ikke leverer den
mest optimale kode, når det oversætter et pascal-program. Lav på udskrifterne
med håndskrift forslag til forbedringer (dvs. et kortere program). Kommenter
herudfra kort, hvad man forstår ved optimering.

E: Lav i maskinkode et program, der indlæser to tal (over 20, under 100) og udskriver indholdet af alle de celler i lageret, hvis
cellenumre ligger mellem de to tal. Forklar hvorfor dette program ikke kan laves
i Pascal og oversættes til maskinkode.
Avatar billede ion Nybegynder
30. april 2001 - 22:29 #1
P.S.: Benytter programmet WinDavid
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2001 - 22:29 #2
Du kan få hjælp (af mig), hvis du selv laver et forslag til løsning - og jeg iøvrigt
ikke er gået i seng. Du får mig ikke til bare at lave dine opgaver. Lidt sent at
gå i gang med dem iøvrigt :)
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
30. april 2001 - 22:34 #3
Davidmaskinen er så simpel så man skulle tro det var løgn! Hvis du ikke fatter hvad/hvordan, så læs bogen igen!
Avatar billede bratkid Nybegynder
30. april 2001 - 22:35 #4
www.opgavecentralen.dk

ja hvorfor ikke
Avatar billede microtec Nybegynder
30. april 2001 - 22:35 #5
*LOL*

Er det en af dine egne studerende EJ :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2001 - 22:38 #6
Nej, micro - det er det ikke.....
Avatar billede ion Nybegynder
30. april 2001 - 22:38 #7
Kan ikke finde bogen :(
Avatar billede ion Nybegynder
30. april 2001 - 22:45 #8
F***, jeg er ude og skide...
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
30. april 2001 - 22:50 #9
håhå You are in deep \'shit\' sir knight!
hihi damnn jeg elsker den film
Avatar billede ion Nybegynder
01. maj 2001 - 01:45 #10
En ekstremt venlig sjæl hjalp mig igennem mine traumer :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. maj 2001 - 07:08 #11