Avatar billede insight Nybegynder
23. februar 2006 - 18:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

IBM Netvist Boot fra cd

Hejsa

Jeg har et problem med at install winXP på en IBM netvista
Jeg kan slet ikk få den til at boot fra cd, Jeg ved godt man kan komme i en config menu ved at trykke F1 ved kold start men kan heller finde noget i den menu.

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2006 - 19:17 #1
Er det ikke F2 ??
Avatar billede insight Nybegynder
23. februar 2006 - 19:39 #2
Avatar billede insight Nybegynder
23. februar 2006 - 19:40 #3
Ups .. sku lige ha haft den her med :
When the System Configuration Utility prompt appears on the screen during startup, press F1.
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2006 - 19:56 #4
Er det en Netvista 83xx ?
Prøv at slukke maskinen (ikke som genstart)og derefter starter du maskinen og trykker på F12 - nu skulle du gerne få en "dosboks" op med 4 muligheder for boot, her vælger du selvfølgelig cd/dvd drev.
Husk at den IKKE beholder boot indstillingen, som var den udført i bios, den skal vælges hvergang en eller anden boot ønskes.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2006 - 19:56 #5
OK, men der må da være en menu til boot rækkefølgen, hvad booter den på nu ??
Avatar billede insight Nybegynder
23. februar 2006 - 19:57 #6
Den boot på HDD, jeg har self prøvet at loade defaults

Men vil da klart lige tjekke den der F12 ting ud
Avatar billede insight Nybegynder
23. februar 2006 - 20:01 #7
Nope får ikke nogen "dosboks" op når jeg trykker på F12 ved koldstart :(
Avatar billede insight Nybegynder
23. februar 2006 - 20:03 #8
og nej det er en 6578 (er en ældre P3 til min mormor) men fino dækkes hnedes behov for at surfe lidt + sende en mail el 2
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2006 - 20:04 #9
Hmm, hvad hedder den maskine ?
Ved f.eks på en 8310 at der kan man boote via F12
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2006 - 20:06 #10
Så skal du også kunne ændre booten bios - via F1
"Advanced setup" tror jeg nok menu punktet hedder/er
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2006 - 20:11 #11
Det er fra F1 og man skal lidt trekantet ind i menuen, prøv at paste hoved-menuerne
Avatar billede insight Nybegynder
23. februar 2006 - 20:28 #12
Når jeg kommer i den sys config menu ved F1 får jeg fgl.

System Summary
Product Data
Devices and I/O ports
Start Options -! (Sub menu)
- Keyboard numlock
- Keyboard speed
- diskette option
- keyboardless opration mode
- power on self test
- power on logo
- option keys display
- network boot promt
- power on status
- virus detection
Data and time
System Security
Advance setup -! (sub menu)
- PCi - Pci parity (enabled)
- Plug and Pray (play)
- Processor control
Power management

Har været i alle menuer og kan ikke finde noget med boot, hvor jeg kan ændre på noget ud over på NIC

lol - denne ibm bios får min DFI bios til at virke som en legestue og de har ry får at ku gi rynker i panden
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2006 - 21:33 #13
Hmm, det se da lidt mærkeligt ud, hvad med den "Advance setup -! (sub menu)" er der nogle muligheder der?

Hvis der er diskettedrev i maskinen, så kan du jo boote op på startdisketter, ellers
har jeg ikke et bud på "boot metode"

Startdisketter til XP.:
XP Home:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e8fe6868-6e4f-471c-b455-bd5afee126d8&displaylang=da

XP Home SP2:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=15491f07-99f7-4a2d-983d-81c2137ff464&displaylang=da

XP Pro:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=55820edb-5039-4955-bcb7-4fed408ea73f&displaylang=da

XP Pro SP2:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=535d248d-5e10-49b5-b80c-0a0205368124&displaylang=da
Avatar billede insight Nybegynder
23. februar 2006 - 22:17 #14
Hejsa

Ja det er der, nok bare mig som er dårlig til at vise det, alt hvad jeg har skrevet som

- er submenuer

Men under adcance setup er der kun:

PCI -!
- PCI parity (enabled)
- plug and pray
- Processor control

Lyder som der ikk er nogen vej uden om de alt alt alt for mange disketter til boot win xp op på... vil lade spg stå åbent til i morgen fredag aften.

PFT for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2006 - 09:42 #15
Jeg har en bekendt der er sys-administrator i COOP-Danmark hvor de kørte med IBM indtil 2004, du må ringe til ham hvis du er intereseret
Avatar billede insight Nybegynder
27. februar 2006 - 22:57 #16
Problem løst (nød løsningen)

Jeg havde en nyere ver af en net vista ,, smed disken i den og install xp smed den til bage .. og vupti så ku den lidt med xp..

Taveligløsning :(

1000 million mange slags tak for hjælpen

spg lukket
Avatar billede insight Nybegynder
27. februar 2006 - 22:57 #17
lukket