Avatar billede rune_daub Nybegynder
23. februar 2006 - 12:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opdatering af flere felter.

Hejsa
Jeg har brug for lidt hjælp til at få opdateret nogle poster i Access.
Jeg har lavet en forespørgsel som finder en række poster frem, hvor i jeg i hver af posterne har brug for at der bliver sat en markering.

For at gøre det brugervenligt (Det er ikke mig selv der skal arbejde med databasen), har jeg brug for at man eventuelt bare kan klikke på en knap i f.eks. "SwitchBoard Manager", hvorefter der sker en opdatering af alle posterne i forespørgslen.

Forespørgslen hedder QConfirmDates og kolonnen der skal opdateres hedder "RejectCode". Værdien der skal indsættes er "376".

Hvordan laver jeg denne henvisning?
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2006 - 12:58 #1
depends on a number of things.

Lets say that the query you use to find the records includes are WHERE clause

... WHERE SomeField = 123

The easiest way is to make a new query

UPDATE yourTable SET RejectCode = 376 WHERE SomeField = 123
Avatar billede rune_daub Nybegynder
23. februar 2006 - 13:22 #2
My sql sucks.
So.. if I have a query like this.
SELECT Data.ID, Data.NPRequestedDate, Data.ResponseRecieved, Data.ConfirmedExecutionDate, Data.RejectCode
FROM Data
WHERE (((Data.NPRequestedDate)<Date()-10) AND ((Data.ResponseRecieved) Is Null));

How should it look if I need to update Data.RejectCode with "376"?
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2006 - 13:34 #3
You could try

UPDATE Data SET RejectCode = 376
WHERE (((Data.NPRequestedDate)<Date()-10) AND ((Data.ResponseRecieved) Is Null));

if RejectCode is a text field then put 376 in ''
Avatar billede rune_daub Nybegynder
23. februar 2006 - 13:42 #4
It worked... great.. thx
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2006 - 15:34 #5
superm, thank you too :o)