Avatar billede computopic Nybegynder
22. februar 2006 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette en mappe automatisk efter dato og klokkeslet?

Nogen der kan se hvordan jeg i en batchfile i dos/win2000 kan oprette en mappe automatisk efter dato og klokkeslet?
Kan jo: mkdir %date%, men hvis jeg mkdir %date%%time% går det galt, da time også udskriver et komma, og der må ikke indgå i et mappenavnm..
Avatar billede morhan Novice
22. februar 2006 - 17:05 #1
for /f "tokens=1,2,3 delims=:," %%a in ("%time%") do md "%date% %%a-%%b-%%c"

det er kolon som er strengt forbudt
Avatar billede computopic Nybegynder
23. februar 2006 - 08:41 #2
Ok, det virker, men jeg ønsker at få mappenavnet over i en variabel så jeg eksempelvis kan få scriptet til at gå ind i mappen og lave nogle ting.
set inddir = ???
Avatar billede morhan Novice
23. februar 2006 - 08:44 #3
for /f "tokens=1,2,3 delims=:," %%a in ("%time%") do set inddir="%date% %%a-%%b-%%c"

md %inddir%
...
Avatar billede computopic Nybegynder
23. februar 2006 - 08:46 #4
agh! Nu skal hjernen også lige i sving her fra morgenstunden.. men det er jo lige til.. efter lige at have studeret din kode.
for /f "tokens=1,2,3 delims=:," %%a in ("%time%") do set inddir="%date% %%a-%%b-%%c"

Tak.
Sender du ikke lige et svar, så jeg kan tildele point.
Avatar billede computopic Nybegynder
23. februar 2006 - 09:03 #5
Kan mellemrummet pilles ud? så der istedet bare er en bindestreg mellem dato og klok?
Avatar billede computopic Nybegynder
10. marts 2006 - 10:23 #6
lukker