Avatar billede champ1 Nybegynder
22. februar 2006 - 13:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Boks udfra http://peecee.dk/?id=29667

Jeg ønsker en boks der ligner den på http://peecee.dk/?id=29667 ..

Den må ikke laves med <table>, og skal indholde så få billeder som muligt. :)

På forhånd tak!
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 13:25 #1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<title>test</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

<style type="text/css">
body {
    font:10px verdana;
    color:#333;
    background:#fff;
    margin:40px;
}
.main {
    border:1px #333 solid;
    width:200px;
    padding:0 10px 10px 10px;
    background:#ffe;
}
.main .wide {
    width:220px;
    margin-left:-20px;
    border:1px #333 solid;
    background:#ddd;
    padding:10px;
}
</style>
</head>
<body>
<div class="main">
<h2>Titel</h2>
<p class="wide">Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus urna. Vestibulum imperdiet. Nullam ornare dictum pede. Praesent eros. Nulla lectus est, auctor non, euismod quis, pulvinar sed, quam. Aliquam sed ante. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec rutrum auctor dui. Aenean mollis risus eget est. Sed dapibus scelerisque dolor. </p>

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus urna. Vestibulum imperdiet. Nullam ornare dictum pede. Praesent eros. Nulla lectus est, auctor non, euismod quis, pulvinar sed, quam. Aliquam sed ante.

</div>

</body>

</html>
Avatar billede champ1 Nybegynder
22. februar 2006 - 13:30 #2
imponerende :S

kan du tilmed hjælpe mig med skygge på .wide uden brug af billeder - eller er det ikke muligt?
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 13:35 #3
ja.. jooo.... Man kan gøre sådan her:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<title>test</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

<style type="text/css">
body {
    font:10px verdana;
    color:#333;
    background:#fff;
    margin:40px;
}
.main {
    border:1px #333 solid;
    border-width:1px 2px 2px 1px;
    width:200px;
    padding:0 10px 10px 10px;
    background:#ffe;
}
.main .wide {
    width:220px;
    margin-left:-20px;
    border:1px #333 solid;
    border-width:1px 2px 2px 1px;
    background:#ddd;
    padding:10px;
}
</style>
</head>
<body>
<div class="main">
<h2>Titel</h2>
<p class="wide">Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus urna. Vestibulum imperdiet. Nullam ornare dictum pede. Praesent eros. Nulla lectus est, auctor non, euismod quis, pulvinar sed, quam. Aliquam sed ante. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Donec rutrum auctor dui. Aenean mollis risus eget est. Sed dapibus scelerisque dolor. </p>

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus urna. Vestibulum imperdiet. Nullam ornare dictum pede. Praesent eros. Nulla lectus est, auctor non, euismod quis, pulvinar sed, quam. Aliquam sed ante.

</div>
</body>
</html>
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 13:36 #4
Ups, den kom på begge to.

Fjern blot følgende linie fra .main

"border-width:1px 2px 2px 1px;"

:D
Avatar billede champ1 Nybegynder
22. februar 2006 - 13:41 #5
kanon. men det ser ikke så godt ud i IE :(
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 14:38 #6
Heh. Jeg fik ikke lige testet i IE...
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 14:41 #7
Ved sgu ikke lige om det kan lade sig gøre i den primitive browser ;)
Men altså.. selv om det ikke giver den ønskede effekt er det da ikke helt af helvede til. Det kunne ha' set meget værre ud.