Avatar billede cyberper Nybegynder
21. februar 2006 - 14:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

datagridtextboxcolumn er det en erstatning eller en tilføjelse?

Hej

Jeg har lavet et program der viser aftalerne for en mængde mennesker over en hel uge. den henter aftaler fra outlook, og det er ikke det der er problemet. MEN

Nu vil jeg gerne have justeret Kolonnebreden bare på den 1. kolonne.

Hvordan gør jeg det.

Skal jeg erstatte den nuværende datacolumn med de nye datagridtextboxColumn, eller skal de 2 knyttes sammen?

Programmet virke med datacolumn alene, men der er ingen kontrol med breden. Kan ikke få datagridtextboxcolumn til at virke for sig selv.

Hvad er det jeg ikke fatter !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    Private mydataset As DataSet
    Private myDataColumn As DataColumn
    Private myDGBC As New DataGridTextBoxColumn
    Private myDataStyleColumn As New DataGridTableStyle

    'Private myDataRow As DataRow
    Private myDataRow As DataRow
    ' Create a new DataTable.
    Private myDataTable As DataTable = New DataTable("ParentTable")

    Dim myGridStyle As DataGridTableStyle = New DataGridTableStyle

sub
    Dim myGridStyle As DataGridTableStyle = New DataGridTableStyle
    myGridStyle.MappingName = "NamesTable"

Dim nameColumnStyle As DataGridTextBoxColumn = New DataGridTextBoxColumn
        nameColumnStyle.MappingName = "ID"
        nameColumnStyle.HeaderText = "ID"
        nameColumnStyle.Width = 5
        myGridStyle.GridColumnStyles.Add(nameColumnStyle)

        ' Create 2. column.
        Dim manColumnStyle As DataGridTextBoxColumn = New DataGridTextBoxColumn
        manColumnStyle.MappingName = "Mandag " & denneUgeStartDato.Date
        manColumnStyle.HeaderText = "Mandag " & denneUgeStartDato.Date
        manColumnStyle.Width = 200
        myGridStyle.GridColumnStyles.Add(nameColumnStyle)

    DataGrid1.TableStyles.Add(myGridStyle)
End sub

    Private Sub MakeParentTable()
        ' Create new DataColumn, set DataType, ColumnName and add to DataTable.
        myDataColumn = New DataColumn
        myDataColumn.ColumnName = "ID"
        myDataColumn.ReadOnly = True
        myDataTable.Columns.Add(myDataColumn)

        ' Create 2. column.
        myDataColumn = New DataColumn
        myDataColumn.ColumnName = "Mandag " & denneUgeStartDato.Date
        myDataColumn.ReadOnly = True
        'myDataColumn.MaxLength = 128
        'myDataColumn.Unique = True
        ' Add the Column to the DataColumnCollection.
        myDataTable.Columns.Add(myDataColumn)

      ' Instantiate the DataSet variable.
        mydataset = New DataSet
        ' Add the new DataTable to the DataSet.
        mydataset.Tables.Add(myDataTable)
end sub

Private Sub BindToDataGrid()
        DataGrid1.SetDataBinding(mydataset, "ParentTable")
End Sub

Her køre så en løkke der fylde ugen ud. Sådan her ser mandag ud.
myDataRow("Mandag " & denneUgeStartDato.Date) = ugeplaner(0)
*
og så hele ugen
myDataTable.Rows.Add(myDataRow)

mvh cp
Avatar billede cyberper Nybegynder
21. februar 2006 - 14:44 #1
Det største problem er pladsen. Kunne godt bruge den ekstra plads den 1. kolonne ville giver hvis den kun var fx. 15 tegn bredt.
- cp
Avatar billede cyberper Nybegynder
21. februar 2006 - 14:48 #2
Så kan sidste 5 kolonner fint fordele resten af pladsen.
- cp
Beklager at det sådan kommer i ryk, men nu har jeg kigget på det her så længde at jeg garanteret ikke kan se skoven for bare træer.
Avatar billede cyberper Nybegynder
25. april 2006 - 15:01 #3
lukker