Avatar billede cmolesen Nybegynder
20. februar 2006 - 22:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CD rom drev forsvundet!!

Hej alle

Jeg har fået en besynderligt problem. Mine to CD Rom drev er forsvundet fra Windows! I Bios kan jeg godt finde drevene. I Windows enhedshåndtering får jeg følgende fejlbesked, når jeg klikker på de gule fejlspørgsmålstegn: "Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)".

Jeg har flashet BIOS uden, at det har hjulpet.

I enhedshåndtering er der desuden tilsvarende fejltegn ved: Skærmkort (VGA kompatibel) og SM-buscontroller.

Hvad hulen er der galt, og ikke mindst: Hvad gør jeg?

vh.

Carsten
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2006 - 22:52 #1
. Fjern værdierne for UpperFilters og LowerFilters helt fra følgende registreringsdatabasenøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2006 - 22:54 #2
Eller den lidt mere omfattende version:

1. Start Registreringseditor (Regedt32.exe).
2. Find værdien UpperFilters under følgende nøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. Klik på Slet i menuen Rediger, og klik derefter på OK.
4. Find værdien LowerFilters under den samme nøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
5. Klik på Slet i menuen Rediger, og klik derefter på OK.
6. Afslut Registreringseditor.BEMÆRK! Hvis funktionaliteten er ødelagt i et bestemt program, f.eks. cd-indspilningssoftware, når du har fjernet værdien Upperfilters og værdien Lowerfilters, kan du blive nødt til at geninstallere denne software. Hvis problemet fortsætter, skal du kontakte softwareleverandøren for at få assistance.
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2006 - 22:55 #3
og angående de to andre, så geninstallerer du drivere til grafikkort og chipset...
Avatar billede hcma Novice
21. februar 2006 - 17:50 #4
Avatar billede cmolesen Nybegynder
21. februar 2006 - 19:45 #5
Det virker søreme. Jeg udviser altid ærefrygt for en, der forstår at drible rundt i regeistreringsdatabasen. Tak for hjælpen.

vh.

Carsten