Avatar billede david-b Nybegynder
20. februar 2006 - 17:26 Der er 15 kommentarer

Internet genmen LAN problemer.

Hej.
Vi er tilsluttet et kabel net (arrownet), hvor kabelmodemet er forbundet en HUB. På denne HUB er der tilsluttet 3 PC'r. Hvis kun den ene PC kører virker internettet perfekt, men i det øjeblik vi er flere på, går nettet ned med det samme ???? Vi har kontaktet ISP'en men de siger det er "bag" modemet problemet ligger. Vi har prøvet at skifte HUB. Vi kører alle med "hent Automatisk IP adresse" m.m.
Håber I kan hjælpe.....
PS. Mangler I flere oplysninger, så sig endelig til.
Hilsen
David
Avatar billede kim Nybegynder
20. februar 2006 - 17:33 #1
har i 3 ip adresser fra Arrownet
Avatar billede david-b Nybegynder
20. februar 2006 - 17:50 #2
Nej, vi har ikke 3 faste, de tildeles automatisk.
Avatar billede kim Nybegynder
20. februar 2006 - 17:59 #3
Jo men jeg mener du har mulighed for at sætte 3 maskiner på.
Avatar billede david-b Nybegynder
21. februar 2006 - 14:08 #5
Vi har rodet en del med det nu, og har blandt andet fået oplyst
at kablet fra PC til HUB SKAL være et LIGE STP. Er der nogle der
ved om det stemmer ? Ydermere, hvis vi sætter et netkabel direkte
fra PC'en og ned i Kabelmodemet, så kører det perfekt. Men såsnart
vi sætter vores Hub på og lader Pc'rne køre igennem den, SÅ
ryger forbindelsen !!???

Hilsen
David
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 16:16 #6
ja kablet fra pceer til hub skal være lige kabel = alm netværkskabel
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 16:18 #7
du kan overvejer at skifte din hub ud med en SWITCH den sigmentere netværket og forebygger kolitioner på netværket bedre end en hub. Det er munligvis hubben der er med til at forudsage at nettet dør
Avatar billede david-b Nybegynder
21. februar 2006 - 23:23 #8
Well, vi har prøvet at skifte i mellem 3 forskellige Hub's. Tvivler det er der problemet ligger. Men, vi kan køre 2 computere på en Hub, uden der sker noget, men sætter vi flere computere til går det ned, og vi bruger alm. netkabler kabler.
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 23:25 #9
ja det har jeg forstået. men istedet for at bruge en HUB. har du mulighed for at låne en SWITCH istedet for til at teste med?
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 23:28 #10
De pcere du har når du kører 2 stykker er det aktid de samme 2. jeg kunne godt mistænke et af netkortene som defekt. som står når det skal bruges og sender forkert signal ud på dit net. kan du teste dine forskellige pcere være tænt med 2 afgangen og at se om du kan lokalisere en env synder
Avatar billede david-b Nybegynder
21. februar 2006 - 23:37 #11
Ja, det er nok ikke net kortet. Fordi vi har 4 computere. Og vi har prøver at lade 1+2 køre alene først uden problemer, så sætter vi de andre til og så går det galt. 3+4 kan også godt køre fint. Kan det være nogle administrator opsætning der er helt forkert? Ved ikke helt hvad standard opsætning er osv.
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 23:41 #12
nej det har ikke noget med adminstrator opsætning af gøre. det kunne lidt tyde på at der kommer for mange kolitioner på dit netværk at alle pcerne vil på netværket og så ramler de sammen på en eller anden måde. En hun er noget at det dårligste man kan bruge til at forbinde pcere med. prøv at låne en SWITCH og se hvad der sker.
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 23:42 #13
hun = hub
Avatar billede jacla Nybegynder
13. marts 2006 - 01:44 #14
Prøv at skifte Hubben ud med en switch.

Mvh Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
13. marts 2006 - 01:46 #15
Det kan være en IP adresse konflikt