Avatar billede gerberdk Nybegynder
20. februar 2006 - 14:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

convert string til sql statement

jeg skal havde lavet en metode der har en string, der skal lavet om til en sql sætning og sendes retur som en ny string.

f.eks kunne en string returnere dette:

" insert into bruger values(3,'allan','kbh','12345678); “;

Jeg vil gerne havet lavet metoden så jeg kan bruge den på hvilken som helst tabel.

jeg havde i tankerne at man kunne definere hvad tabelnavn og values er, så man kunne nøjes med at skrive noget lign:

"insert into" + tabelnavn "values" + values;

Men hvordan får jeg beregnet hvor mange parameter der er i values og får det udskrevet??
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
20. februar 2006 - 14:26 #1
Du kan vel give tabelnavnet i en string og koloneværdierne i en vector og så genererer sql strengen mens du løber vectoren igennem
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
20. februar 2006 - 14:31 #2
jeg vil anbefale at du bruger prepared statements istedet (sammen med?), da du ellers skal håndtere quotes inde i tekststrengen OG tage højde for SQL injection ..
Avatar billede gerberdk Nybegynder
19. september 2006 - 14:09 #3
lukket