Avatar billede !!anime!! Nybegynder
30. april 2001 - 15:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

probs med include!

Goddaw!
Jeg har følgende problem med include
nej jeg includer en side der indeholder links til en anden side, og de ikke er angivet med http foran, forventer php at det ligger på min server, hvordan includere jég en side så php ved at den ligger på en anden server og det samme med linksne?
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
30. april 2001 - 15:19 #1
Det kan man ikke.

Morten Rasmussen
Avatar billede jones Nybegynder
30. april 2001 - 15:21 #2
<? include(\"http://www.ditdom.dk/dinside.php\"); ?>

ville jeg da sige.

Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
30. april 2001 - 15:21 #3
Man kan da ikke include sider fra andre sider kan man?
Avatar billede xxx222 Nybegynder
30. april 2001 - 15:25 #4
Nææ, det vil jeg da heller ikke mene at man kunne... det includerede metariale skal vel ligge på ens egen server...
Avatar billede jones Nybegynder
30. april 2001 - 15:27 #5
jo det skal ligge på egen server (har lige testet det.

http://www.terkild.dk/include.php

tager forsiden

<? include(\"http://www.ditdom.dk/dinside.php\"); ?>

sådan
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. april 2001 - 15:28 #6
Nej. Man godt include sider fra andre servere. Det er hvis man bruger require, at det kun er på en egen server!

Red Eagle
Avatar billede jones Nybegynder
30. april 2001 - 15:28 #7
2 sec. det kunne man altså godt.

http://www.terkild.dk/include.php

tager nu www.owd.dk
Avatar billede milo Nybegynder
30. april 2001 - 15:30 #8
Ja men hans problem er jo at linksne ikke ændrer sig!!! eksempel:
www.ged.dk/ged.htm indeholder et link til ost.htm

Så inkluderer anime ged.htm på hans egen hjemmeside, på www.whatever.dk/side.php - så vil linket på ged.htm stadig linke til ost.htm, og ost.htm kan jo så ikke findes...
Avatar billede !!anime!! Nybegynder
30. april 2001 - 15:30 #9
altså et exempel:
jeg includer index.php fra domain1.dk
på domain2.dk
index.php fra dom1.dk har et link til en fil på dom1.dk/test.php, når jeg så includer den tror dom2.dk at test.php ligger på dom2.dk!

og begge servere er mine, men den éne har bare mere plads end den anden
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. april 2001 - 15:33 #10
Sorry. Det kan du ikke. Så skal hele stien stå der (http://domain1.dk/asdfjdsf.php).

Red Eagle
Avatar billede milo Nybegynder
30. april 2001 - 15:34 #11
Mit var egentlig et svar....include virker ka ikke lave linksne om...ved dog ikke om der er en andne funktion..
Avatar billede milo Nybegynder
30. april 2001 - 15:34 #12
noget ereg_replace af en slags eller noget... :)
Avatar billede jones Nybegynder
30. april 2001 - 15:38 #13
milo >> nej det kan man ikke.
Avatar billede milo Nybegynder
30. april 2001 - 15:43 #14
jones...okey..mener bare erikjackbsen kom med et muligt forslag engang...gider bare ik lede efter det
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
30. april 2001 - 17:48 #15
hvis man vitterligt kunne bruge include på andre servere som var det ens egen, ville det da også medføre en total uacceptabel sikkerhedsrisiko:
<?
include \"http:eksternserver/mysqlconnect.in\";
mysql_query(\"DELETE * FROM eksterndb\");
?>
...........nope ik\' så heldigt.

Men hvis du vil include en fil fra en ekstern server, og kan acceptere at den først parses af den anden server, inden den sendes til din første server, kan det sagtens lade sig gøre. (som det allerede er blevet sagt)

Noget helt andet er, at du må have nogen enormt store php-filer, eller et enormt lille webhotel hvis ikke du kan gemme dine php/tekst filer på den ene server, ogskrive billedkommandoerne til at hente dem fra den anden...

Avatar billede emelik.com Nybegynder
01. maj 2001 - 13:11 #16
<?
include(\"http://www.eksperten.dk/tside1.php\");
?>

Hvad er der galt i det? hvis du vil kan man vidst også bruge ?og så variabler så du får det du vil have, hvis den anden side er lavet på den måde!!...

-Mathis
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
01. maj 2001 - 15:27 #17
mathis-> filen bliver parset på den anden server før den sendes til server1.
Du kan ku overføre variabler i selve kommandoen ved at skrive include \"eksternfil.php?var1=gh&var2=fh\",
og du vil få din return i ren tekst, som ikke indeholder variablrt, med mindre du selvfølgelig laver noget eval() halløj.
I så fald vil man nok finde, det det er nemmere at bruge fopen() istedet, da indeholdet så lægges direkte i en var.

Hele processen er med til at sløve visningen af siderne ned (hvor meget afhænger af forbindelsen mellem de to servere er, samt kompleksiviteten af ens kode..)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. maj 2001 - 10:38 #18
her så viker det!
<iframe src=\"FILNAVN\" frameborder=\"0\" width=\"100%\" height=\"105\" target=\"main\"></iframe>