Avatar billede gormm Nybegynder
19. februar 2006 - 23:49 Der er 5 kommentarer

Størrelse på browser vinduet

Et link skal åbne et nyt vindue, som skal have en en fast højde og bredde, ingen toolbar og ingen resize handle.
Jeg kan ikke bruge javascript, men kun ren html eller css.
Hvordan gør man det?
Avatar billede rynke10 Novice
20. februar 2006 - 14:11 #1
Det gør man ikke :) Ikke KUN HTML altså.
<a href="#" onclick="window.open('index.htm','nytvindue','width=400,height=300');return false">mit link</a>
Hvis du bare vil åbne et nyt vindue i 400x300
Avatar billede gormm Nybegynder
20. februar 2006 - 14:14 #2
Tak, men
Det var sådan jeg havde lavet det, men det giver problemer med pop up blockere. Vinduet åbner kun hvis man holder ctrl nede mens man trykker.
Avatar billede rynke10 Novice
20. februar 2006 - 14:21 #3
Hmm, jeg har da popup blokker og den fanger dem da ikke. Jo hvis jeg bare kører koden på min egen maskine, så skal jeg tillade det, men ikke fra nettet.
Med alm. HTML og target="_blank" kan du bare ikke angive størrelsen af vinduet, surt.
Avatar billede gormm Nybegynder
21. februar 2006 - 01:50 #4
Tak igen og denne gang lykkedes det. Det var min Yahoo toolbar (som har installeret sig selv), som har en pop up blocker, der åbenbart regner window.open() for noget der laver en pop up. Hverken IE's egen pop up blocker eller Googles toolbar pop up blocker blokerede for det, så efter at have afinstalleret Yahoo toolbaren (igen) virker det fint.

Tak rynke10 fordi du fik mig til at løfte blikket fra html og css bøgerne. Hvis du indrykker et svar i stedet for en kommentar kan jeg give dig pointene.
Avatar billede rynke10 Novice
21. februar 2006 - 05:44 #5
Her:) Og tak for point