Avatar billede ackers.tk Nybegynder
19. februar 2006 - 23:47 Der er 14 kommentarer

menupukter i googles resultater

Jeg har lagt mærke til mange større sider har deres underpunkter fra menuen vist i googles resultater. Hvordan kan dette lade sig gøre?

eks.

TDC - Mobiltelefoni - Privat - Internet & TV - Kundeservice

TV2 - Aktiespil - Nyhederne - Nyheder - TV-Guide

er det subdomæner eller hvad?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2006 - 00:12 #1
det er ikke udelukkende subdomæner, jeg har en mistanke atderer betaling med i spillet her, men jeg undersøger og vender tilbage hvis jeg kommer det nærmere
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
20. februar 2006 - 00:13 #2
det har undret mig et stykke tid :) så vend endelig tilbage hvis du finder ud af noget ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2006 - 00:29 #3
Jeg har netop forhørt mig på webmasterworld, de ved alt om google, så måske kommer der noget nyt. jeg vender tilbage
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. februar 2006 - 07:48 #4
jeg får engang imellem nogle css-fejl når jeg bruger tv2.dk - det gør at alle deres sites bliver listet i toppen af siden således det er det google ser først. Hvordan det gør det så det kun er når jeg får fejl jeg ser det ved jeg ikke (har ledt deres kode igennem) men er ret sikker på at det ligger godt hos google...
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2006 - 13:45 #5
Så er der kommet lidt:

Based on what I know and what I've seen over the past 12 months, I'd have to say some of it is based on the search phrase, the number of times your listing is clicked (click data), Google toolbar data, etc. I'm sure there are quite a few factors involved and my opinion is that if you see these types of results for your site, that you've been classified as an authority and/or hub by the algo. I'm also going to go out on a limb and take a guess that the Google Toolbar takes into account the number of times a page is bookmarked/saved to favorites. That Toolbar is capable of capturing quite a bit of data.

Du har fået essencen på engelsk, læs og spørg. Du kan se hele posten her

http://www.webmasterworld.com/forum30/32564.htm
Avatar billede madx Nybegynder
20. februar 2006 - 20:59 #6
Det er almindeligt anerkendt at G. m.fl. udpeger det der går under begredet "authority sites".

Authority sites kan betragtes som centre eller koncentrater på Internettet, kald det bare emne-centre.

Når G. detekterer et emne-center, så er det i G. øjne ekstra relevant og derfor sker det, at et sådan site eksponeres ekstra meget.

Det er ikke givet at et "authority site" eksponeres ekstraordinært. Hvis G. ikke kan dykke ned i sitet og finde "highlights", så bliver det kun forsiden, der eksponeres.

Jeg har ikke overvåget, hvor høje pageranks der kræves eller om sites med lav pagerank kommer igennem. Det sidste tror jeg ikke bliver tilfældet, idet jeg ikke har set sites med pagerank under 7 komme i beragtning - måske I andre her?

Man bliver ikke over-night et "authority sites". Et "authority sites" har været på Nettet i lang tid, har mange indgående links, har ift. emnet høj pagerank, har høje besøgtal - bl.a. høj Click Through Rate (CTR) fra søgemaskinen, der berettiger søgemaskinen til at bruge mere plads/flere links på dig.

Så det er det du skal gå efter ;-)  Men det tager nok nogle år inden du kommer derop....
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2006 - 21:36 #7
EN pointe man skal være opmærksom på hvis man går efter at blive "link hub" "authority site" og hvad det ellers kaldes og hvis man opnår at få disse under kategoriet tilføjet sit link, er at det faktisk kan betyde at man misteret antal listings hvis man har flere  inden for samme område. Det at blive autoritativt site har en masse fordele i forhold til google, men da også enkelte ulemper
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. februar 2006 - 21:41 #8
Tror ikke der er nogen ulemper forbundet med....
søg f.eks. på "tv2 nyheder" og du vil få vist link til tv2 nyheder, samt underlinks til seneste nyheder....
Søg på "tv2 spil" og du vil få vist whist, poker, aktiespil m.m.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
21. februar 2006 - 07:10 #9
"Jeg har ikke overvåget, hvor høje pageranks der kræves eller om sites med lav pagerank kommer igennem. Det sidste tror jeg ikke bliver tilfældet, idet jeg ikke har set sites med pagerank under 7 komme i beragtning - måske I andre her?"

Det har jeg...søg på "madopskrifter".
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
21. februar 2006 - 07:56 #10
spændende betragtninger - lidt ligsom det undre sig sider med lav pagerank kan komme højt på et atraktivt søgeord som "drinks" (www.internationalwine.com)
Avatar billede madx Nybegynder
21. februar 2006 - 09:52 #11
ackers, pagerank er - såvidt vides - ikke tematiseret, det er mest af alt en tegneseriepagerank. Så overall kan man godt have lav pagerank, mens man tematisk kan ride på toppen. Det skal blive spændende at se om www.internationalwine.com holder skansen eller måske opjusteres i PR. Måske ligger den tæt på 5, mens andre 5'ere ligger tæt på 4

bufferzone, hvilke ulemper tænker du på?

roscoe27, der kan man bare se - men ellers opfylder sitet fint øvrige kriterier. Site af ældre netdato 2001-07-17, indhold siden 2001 (archive.org), pænt med links - og relativ lav konkurrence, ca. 400.000
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. februar 2006 - 17:11 #12
Her er noget nyt
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLF,GGLF:1970-01,GGLF:da&q=de+gule+sider+jan+larsen
Hovedlinket som er på første resultat er til google selv !!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. februar 2006 - 17:11 #13
hov... Det er de alle ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. marts 2006 - 18:49 #14
Ny er de også begyndt på visning af billeder på søgesiden
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLF,GGLF:1970-01,GGLF:da&q=SLK