Avatar billede martin29 Nybegynder
18. februar 2006 - 22:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Logge kl og dato

Hejsa!

Jeg har en mega haster da jeg er nød til at logge en bruger.
Jeg skal gerne have rettet denne kode til så jeg kan se kl og dato for besøg.

<%
filename = "logfile.txt\"
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject\")
Set file = fs.OpenTextFile(server.mappath(filename), 8, True, False)
file.writeline(request.servervariables("REMOTE_ADDR") & " NOW: " & request.servervariables("ALL_HTTP"))
file.close
%>

Mvh
JMS
Avatar billede martin29 Nybegynder
18. februar 2006 - 22:05 #1
slet gerne now og all_http funktionen da jeg ikke kan bruge det til noget.
Avatar billede keysersoze Guru
18. februar 2006 - 22:26 #2
hvis jeg forstår dig korrekt...

<%
filename = "logfile.txt\"
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject\")
Set file = fs.OpenTextFile(server.mappath(filename), 8, True, False)
file.writeline(request.servervariables("REMOTE_ADDR") & " tid: " & now())
file.close
%>
Avatar billede martin29 Nybegynder
18. februar 2006 - 22:32 #3
Du er F... alletiders..
Kunne jeg måske i samme spørgsmål spørge om der er flere ting man kunne tilføje koden for at vide mere om den besøgende.

Det jeg bruger det til er i forbindelse med at jeg skaber mange kontakter ude i østen og vil vide hvem jeg snakker med, for ikke at blive bondefanget af en svindler.

Findes der en måde at spore hvilket land, eller noget andet spændende jeg kunne få brug for om denne sælger?
Avatar billede keysersoze Guru
18. februar 2006 - 22:38 #4
du kan jo prøve at kigge på listen over servervariabler og se om der er noget du kan bruge; http://www.w3schools.com/asp/coll_servervariables.asp - det er umiddelbart lidt svært at vurdere for mig hvad du måske kan bruge.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. februar 2006 - 22:46 #5
1) Dato + tid
2) ip
3) siden de besøger

#3: da man ikke længere kan stole på "HTTP_REFERER" (den kan slåes fra i browseren), kan man lave en sin egen, med "SCRIPT_NAME" og en session.
Denne metode er god, da man senere kan analysere de skridt ens bruger tager, for at nå et resultat..
Eksempel:
Hvis en bruger f.eks. bruger 7 klik, for at nå målet, og man logger dette, kan man flytte målet tættere på brugeren, så han/hun f.eks. kun skal bruge 2 klik..

/theSurfer
Avatar billede martin29 Nybegynder
19. februar 2006 - 00:16 #6
Det jeg nok har brug for er i forbindelse med IT kriminalitet at kunne spore brugeren så godt som overhovedet mulig, med så mange informationer som der er absolut nødvendigt.

Det er kort og godt for at kunne spore brugeren så godt som overhovedte muligt.

Jeg aner desværre ikke hvilke oplysninger der er nødvendigt for at kunne spore en bruger.

Men personligt vil jeg gerne vide hvor i verden brugeren kommer fra.
Avatar billede hnteknik Novice
19. februar 2006 - 12:02 #7
martin - prøv at kigge på dette link

http://www.2enetworx.com/dev/projects/statcountex.asp

Jeg brugte det til at samle data ind for et websted for nogle år siden.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2006 - 23:44 #8
martin29> Du har vel kun brug for IP og dato+tid.
Via IP og dato+tid kan politiet (med en retskendelse) kontakte IP'ens Internet Service Provider (ISP), og få navn og adresse..
Via IP'en kan man også se hvilket land, brugeren kommer fra.

Jeg anbefaler at du kontakter politiets IT-afdeling, og spørger dem om hvilke oplysniger de har brug for:

http://www.politi.dk/CMS.Politi.Web/Templates/Functional/ContactUs.aspx?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=/da/hjaelppolitiet/itkriminalitet/&NRNODEGUID={7186F2B4-93B4-49C1-B4E4-886E6AFF5590}&NRCACHEHINT=NoModifyGuest

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2006 - 23:54 #9
Hvis du selv vil vide hvor de kommer fra, søg på "GeoIP" på google.com

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2006 - 23:55 #10
Eksempel (finder ud af hvor din IP kommer fra): http://www.maxmind.com/app/mylocation

/theSurfer
Avatar billede martin29 Nybegynder
26. februar 2006 - 15:44 #11
keysersoze du hjalp mig med det jeg skulle bruge, smid et svar..
Avatar billede keysersoze Guru
28. februar 2006 - 21:13 #12
så kommer det da her :)