Avatar billede sobr Nybegynder
18. februar 2006 - 22:01 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Google og optimering af søgeord

Jeg ville lige høre om nogen gad, at kigge på denne side
www.be-you.dk/mobning.htm
Jeg synes at forfatteren har gjort det godt med søgeordene,
og jeg synes også at jeg selv har gjort mig umage med samme.
Trods det, ligger den helt nede på side 16.
Hvad kan jeg gøre mere ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 22:11 #2
ved et lyn hurtigt gennemsyn finder jeg følgende.

overvej at fjerne tankestregerne f.eks. konflikt-mobning til konflikt mobning.

Se om du ikke kan indlede flere afsnit, sætninger med søgeordet. F.eks,
"At blive mobbet er et alvorligt angreb på andres ...." bliver til "Mobning er et alvorligt ..."

Prøv at se om du ikke kodemæsigt kan flytte den vigtige tekst op i den øverste halvdel af siden i stedet fir den nederste
Avatar billede sobr Nybegynder
18. februar 2006 - 22:12 #3
Ja, nu ku' jeg da lige se, at jeg kunne ha' sparet mit spørgsmål, da jeg kiggede lidt rundt :)
Avatar billede sobr Nybegynder
18. februar 2006 - 22:14 #4
Men synes du da ikke at de ligger i den øverste del - bufferzone? (har forresten læst din gode artikel)
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 22:14 #5
Siden er faktisk udemærket lavet, men der er lidt hist og her du kan gøre bedre, som første forsøg er den et udemærket udgangspunkt. Det er i sær godt at du kun har et søgeord,

Der findes værktøjer der kan gennemse dine sider og uddrage hvad en søgerobbot vil finde. Sådanne sim spidere kan være gode hvis man forstår at læse dem
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 22:16 #6
det er kildekoden du skal kikke på, her ligger teksten i bunden og det er kildekoden botten læser. Faktisk kan man ofte flytte teksten lidt op ved at sætte tomme celler ind i tabellen, således at den midder celle hvor teksten sidder, ligger i sin egen række over den venstre cenne hvor linksne ligger
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. februar 2006 - 22:16 #7
Som jeg også skrev her http://www.eksperten.dk/spm/689131 for en halv time siden

Med denne guide: http://www.eksperten.dk/artikler/837 kan du analysere hvad du skal optimere.... Og 98% af tilfældende er det links til din side/domæne som mangler.....
Avatar billede sobr Nybegynder
18. februar 2006 - 22:21 #8
"Faktisk kan man ofte flytte teksten lidt op ved at sætte tomme celler ind i tabellen, således at den midder celle hvor teksten sidder, ligger i sin egen række over den venstre cenne hvor linksne ligger."

Er det til at forklare kort ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 22:33 #9
Ikke rigtigt men lad mig prøve.

Når robotten (og du selv) læser koden til en tabel, så gøres det fra højre til venstre.

Forestil dig en table der består af 2 rækker og 2 kollonner hvilket faktisk godt kunne være din side.

Den første celle sidder i række et yders til venstre det er her du har hjertet, herefter kommer alle de små billeder over teksten, herefter kommer dine links og så kommer teksten.

Hvis du nu gør det at du indsætter en tredie række og en tom celle således:

Den første celle sidder i række et yders til venstre det er her du har hjertet, herefter kommer alle de små billeder over teksten, herefter kommer en tom celle så kommer teksten, og endeligt dine links.

Ved at indsætte en extra række og en tom celle har du flyttet teksten over dine links pg den tomme celle behøver ikke kunne ses, så kunstgrebt er kodemæssigt siden ser ud som nu, men teksten er flyttet frem
Avatar billede sobr Nybegynder
18. februar 2006 - 22:38 #10
Men jeg ville jo synes, at den tomme celle ville blive trukket med ned, så den har samme højde som indholdet ? Gør den ikke det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 22:46 #11
Det behøver den ikke, du kan sagtens have forskellige antal celler i to kolonner og dermed også flere celler i kolonne 1 end i kollonne to.

Jeg har brugt princippet på min egen side hvor du kan se den tomme celle som en tynd stribe lige over link cellen
Avatar billede sobr Nybegynder
18. februar 2006 - 23:11 #12
Hvis jeg havde tænkt mig om - havde jeg vidst,
at det bare var et rowspan der manglede.

Tak for hjælpen bufferzone - det var det der skulle til
- nu har jeg da noget at lave de næste "par timer"
;D
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 23:22 #13
sådan er det altid, man bliver aldrig færdig, takker
Avatar billede sobr Nybegynder
22. februar 2006 - 23:46 #14
"Der findes værktøjer der kan gennemse dine sider og uddrage hvad en søgerobbot vil finde. Sådanne sim spidere kan være gode hvis man forstår at læse dem"

Det værktøj kunne være dette link:

http://www.widexl.com/remote/search-engines/metatag-analyzer.html

Den er jeg i hvert fald blevet glad for!