Avatar billede alfonso_dk Nybegynder
18. februar 2006 - 21:30 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

google placering "søgeordsoptimering"

Jeg er nybegynder i html verden og har en lille hjemmeside.
selv om mit domæne indeholder det ord jeg søger på kommer jeg frem på google som nummer fantasillion.

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>X</title>
<meta name="robots" content="all">
<META name="description" content="X">
<META name="keywords" content="X X X X">
</head>

hvad kan jeg gøre for at komme højere op på google?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 21:35 #1
Glem alt om meta det virker ikke i google mere.

læs disse artikler og spørg specefikt

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 21:37 #2
Det der virker hurtigst er eksterne links. Jo flere der linker til dig jo bedre placering får du i google, Skal disse links, så mange som muligt.

Du kan her kontrollerer og sammenligne dit site med andre og se hvor mange links google mener du har

http://www.marketleap.com/publinkpop/default.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 21:37 #3
Hvis du dropper et link til dit site, så har vi en chance for at kontrollerer om du har lavet noget der skulle skræmme google væk
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. februar 2006 - 21:38 #4
Men ikke noget med doorways.. så bliver du bare banned.. ligesom bmw.de .. :-)

/theSurfer
Avatar billede k_bergmann Nybegynder
18. februar 2006 - 21:40 #5
Hvad er det da for noget vrøvl at META ikke virker i google mere. :-)
Men META virker ikke alene mere.
Husk Content is King!
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 21:42 #6
Meta virker ikke på placering. Man kan bruge meta til andet, f.eks. til indholdet af det google skriver ud for linkene
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. februar 2006 - 21:44 #7
Glem ikke alt om meta....
Det vægtes ikke højt mere, men er dog stadig en del af onpage søgemaskine optimering....

Med denne guide: http://www.eksperten.dk/artikler/837 kan du analysere hvad du skal optimere.... Og 98% af tilfældende er det links til din side/domæne som mangler.....
Avatar billede madx Nybegynder
18. februar 2006 - 22:29 #8
Keyword-domæner betyder ikke det store hos Google mere. Men ranker stadig hos msn og yahoo.com.

Links er vigtige, men samtidig skal dit site være velstrukturet, søgemaskinevenligt og relevant (men ikke "overrelevant" ;-).

Det er sjældent at et site på 5 sider banker igennem, ligesom det er galt hvis et helt nyt site består af 1000 sider. Håber du ligger i et moderat leje.

Jo højere konkurrence dit site er ude i - jo længere tid skal du forvente der går.

Hvis domænet er under et års tid, er det ikke usædvanligt at sitet slet ikke dukker op. Det er "the sandbox"-effekten. Dette gælder også selvom du sætter links på. Er dit site godt, skal det nok dukke op.

Din linkportefølje skal du bygge op i passende astadigt tempo.

I optimeringsøjemed skal du fokusere på at skrive gode tekster, med keyword med i rette omfang - også i title. Og i passende omfang i links. Alting med måde.

Du skriver en god description, fordi Google ofte viser denne i søgeresultaterne. Brugerne anvender din description til at vurdere om du er værd at klikke på - dvs. relevant. Og da Google lever af at vise relevante resultater... tænk selv videre om det kan betyde noget

keyword anvendes vist stadig af yahoo.

husk robots.txt i root'en af hosten

Når du begynder at dukke op på side 3-4-5 begynder du at skrue yderligere på "sagerne". Min erfaring er at det virker modsat at forcere hårdt i Google, hvis du er langt nede i dens hierarki.

Men uanset hvad du gør, så tager ting tid med Google nuomdage - så tålmodighed er en dyd. Mange er tvunget over i PPC i det første lange stykke tid.

Hvad pagerank har dit site pt?
Avatar billede alfonso_dk Nybegynder
18. februar 2006 - 22:35 #9
ok  det bliver lige en tand for svært for mig tror jeg  21  0  0  4  17  var resultatet  på link popularity check

email  alfonso_dk@hotmail.com

jeg må tilstå at jeg ikke aner hvem jeg skal gi points?!!
Avatar billede alfonso_dk Nybegynder
18. februar 2006 - 22:47 #10
nu fik jeg fuc....ed op i min menu efter at have kaldt mine undersider nye navne    suk  hvem der bare var colanørd...
Avatar billede alfonso_dk Nybegynder
18. februar 2006 - 22:54 #11
hvis der er en som smider mig en mail, og vil hjælpe konkret så vil jeg gerne belønne med et par god flasker rødvin (for penge overførelser er vel forbudt på eksperten?)
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 23:01 #12
Hvad skal du have hjælp til. Kodning er ikke min stærke side
Avatar billede alfonso_dk Nybegynder
18. februar 2006 - 23:14 #13
optimering  jeg fandt selv ud af det med menuen.

jeg er småt igang  fx er jeg nu steget fra 21 til 23 hits på det link du skrev.  via mail kan du få mit link og se alle mine fejl.  jeg vil helst ikke komme med link direkte
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. februar 2006 - 23:18 #14
kim@bufferzone.dk
Avatar billede madx Nybegynder
19. februar 2006 - 10:01 #15
takker for point....

Husk også at oprette et sitemap - hvis ikke for brugernes skyld, så for søgemaskinens ;~)