Avatar billede JJ77 Juniormester
18. februar 2006 - 21:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med at opdatere en dato

Jeg har et felt i databasen som indeholder en dato. Med nedenstående kode skulle det blive muligt at indsætte en ny dato, men det virker ikke.. nogen som kan se hvad der er galt?

<form action="<?=$PHP_SELF;?>" method="GET" name="form">
<div><?php echo "DEBUG: <b>" . $_SERVER['QUERY_STRING'] . "</b>";?></div>
<?php
require_once("../members/common.php");

$Id = $_GET[id];

// update database
$loebetidForAnnonce = mysql_real_escape_string($_GET['loebetidForAnnonce']);

// Opdater oplysningerne
if ($update) {
mysql_query("UPDATE salgAfProdukt SET loebetidForAnnonce = DATE_ADD(NOW(), INTERVAL ".$loebetidForAnnonce." DAY) WHERE id = '$Id'")or die(mysql_error());

echo "<b><span class=\"speciel\">Annoncens løbetid er opdateret!</span></b>";
}

echo "<div align=\"center\"><table width=\"auto\" border=\"0\" cellspacing=\"\" cellpadding=\"0\" bgcolor=\"#FFFFFF\"><tr><td width=\"75\" valign=\"top\"><span class=\"mellem\"> ";
echo "<a href=\"../members/mineSalgsannoncer.php\"><div align=\"center\"><font color=\"#0000cd\">< Tilbage</font></div></a><br>";
echo "</span></td></tr></table></div>";
echo "
<td width=261><span class=\"lilleS\">15 dage</span><input type='radio' name='loebetidForAnnonce' value='15' border='0'> <span class=\"lilleS\"> | 30 dage</span><input type='radio' name='loebetidForAnnonce' value='30' border='0'> <span class=\"lilleS\"> | 45 dage</span><input type='radio' name='loebetidForAnnonce' value='45' border='0'></td>
<input type=\"submit\" value=\"opdatér\" name=\"update\">
      <input type=\"hidden\" name=\"Id\" value=\"$Id\">
    </form>
";

?>
Avatar billede kring Nybegynder
18. februar 2006 - 22:59 #1
Får du nogen fejlmeddelelser?
Avatar billede JJ77 Juniormester
18. februar 2006 - 23:08 #2
Nej.. Det ser ud som om updateringen bliver gennemført.. men det gør den bare ikke:(
Avatar billede JJ77 Juniormester
18. februar 2006 - 23:09 #3
selve debugstrengen ser således ud, når jeg vælger 30 dage.. ved ikke om det kan hjælpe til at løse problemet.
DEBUG: loebetidForAnnonce=45&update=opdat%E9r&Id=13
Avatar billede JJ77 Juniormester
18. februar 2006 - 23:09 #4
sorry.. når jeg vælger 45 dage
Avatar billede JJ77 Juniormester
19. februar 2006 - 01:11 #5
fandt ud af det med

<form action="<?=$PHP_SELF;?>" method="GET" name="form">
<?php
require_once("../members/common.php");

$Id = $_GET[id];

// update database
if(isset($_REQUEST[loebetidForAnnonce])){
$SQL = "UPDATE salgAfProdukt SET loebetidForAnnonce = DATE_ADD(NOW(), INTERVAL ".$loebetidForAnnonce." DAY) WHERE id = '$Id'";
mysql_query($SQL);

echo "
<b><span class=\"speciel\">Annoncen er opdateret!</span>";
}

$hent = mysql_query("SELECT * FROM salgAfProdukt WHERE id = '$Id'") or die(mysql_error());
$raekke = mysql_fetch_assoc($hent);

echo "
<table width=\"556\" border=\"0\" cellspacing=\"5\" cellpadding=\"0\"bgcolor=\"#FFFFFF\">
            <tr><td><span class=\"mellem\">Ny l&oslash;betid for annoncen:</span></td></tr>

            <tr>
        <td width=\"385\" valign=\"top\"><span class=\"lilleS\"><input type='hidden' name='id' value='$raekke[Id]'></span></td>
            </tr>
            <tr>

        <td width=\"385\"><span class=\"lille\">10 dage</span><input type='radio' name='loebetidForAnnonce' value='10' border='0'> <span class=\"lille\">| 20 dage</span><input type='radio' name='loebetidForAnnonce' value='20' border='0'> <span class=\"lille\">| 30 dage</span><input type='radio' name='loebetidForAnnonce' value='30' checked border='0'> <span class=\"lille\">| 40 dage</span><input type='radio' name='loebetidForAnnonce' value='40' border='0'><span class=\"lille\"> | 60 dage</span><input type='radio' name='loebetidForAnnonce' value='60' border='0'></td>
                            </tr>

</table>  <br>
<input type=\"submit\" value=\"opdatér\" name=\"update\">
<input type=\"hidden\" name=\"Id\" value=\"$Id\">
</form>
        ";

?>