Avatar billede dekor Nybegynder
18. februar 2006 - 16:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Router blokere for ftp

Er lige flytter og efter at jeg har sat min computer til igen kan jeg ikke få adgang til en ftp sever som jeg bruger. men hvis jeg fra kobler min (netgear)router kan jeg godt. nogen der kan hjælpe?
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 16:59 #1
hvis du mener fra Internettet og ind på din pcer skal du sætte din router op til at portworwarde port 20 + 21 til din lokale pcer.

kig her http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/N101145.asp
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2006 - 17:00 #2
Du skal sætte din router til at åbne/tillade porten (det står i manualen)
Avatar billede dekor Nybegynder
18. februar 2006 - 17:09 #3
har nu sat routeren op efter levithans forslag men uden virkning.
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 17:13 #4
har du huske at gemme indstillingerne og sikre dig at din interne ipadresse er den du forwareder til.

husk at deaktivere firewall mm.
Avatar billede dekor Nybegynder
18. februar 2006 - 17:22 #5
intern ipadresse = ?? er det den ip adrasse jeg under netværksforbindelser
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 17:24 #6
ja.. den er typisk 10.x.x.x eller 192.168.x.x

hvis du går i en dos promt og skriver  ipconfig  kan du se hvad adresse du har fået
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 17:28 #7
måden der virker på er at  når du får en henvendelse fra internettet på port 21 som ftp normalt er sat op til så kigger routeren i sin router talbel hvor skal jeg sende forespørgslen hen. hvis man ikke gør noget ander den ikke hvor tingene skal hen og der sker ikke mere. hvis man fortæller routere at alle henvendesler på port 21 skal videre til min pcer  som har adressen 192.168.1.2 så ved routeren at din pcer skal have henvendelsen.
Avatar billede dekor Nybegynder
18. februar 2006 - 17:30 #8
har nu gjort som du har forslået, men for nægtet adgang
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 17:36 #9
kan du poste din nægte adgang log her?
Avatar billede dekor Nybegynder
18. februar 2006 - 17:56 #10
den skriver " windows kan ikke åbne denne mappe kontroller at filnavnet er korrekt, og at du har adgangs tilladelse til mappen

Detaljer:
Forbindelsen til serveren er gendannet."
Avatar billede levithan Nybegynder
18. februar 2006 - 19:10 #11
viser din FTP server nogen tegn på aktivitet hvis du kigger i loggen?
Avatar billede dekor Nybegynder
13. juni 2007 - 22:57 #12
aldrig fundet løsningen opgiver