Avatar billede cook Nybegynder
30. april 2001 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kontrol af indtastninger i formular

Situation: Formular med lang række felter (en nøgle) og et par underformularer.

Bruger går til \"Ny post\", og indtaster en eksisterende værdi i nøgle-feltet.

Problem: Fejlen bliver fanget når Access gemmer posten, men jeg er interesseret i, at den fanger den allerede ved udgang af nøglefeltet
ELLER
at indtastningen af eksisterende værdi i nøglefeltet får alle de andre felter til at blive udfyldt med de værdier der ligger i tabellen for den pågældende værdi.

mvh
T
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2001 - 14:33 #1
Use the before update event to check if the nøgle
exists. Dlookup(.....) can be used for this.
Avatar billede cook Nybegynder
30. april 2001 - 14:40 #2
Syntax?

Private Sub Bognr_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
    DLookup
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2001 - 14:50 #3
Dim varX As Variant
varX = DLookup(\"[Bognr]\", \"books\", \"[bognr] = \" & me.bognr)

where bognr = field name in dB
books = table name
me.bognr = field on form

varx will be Null if not found
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2001 - 14:51 #4
If Not isNull(DLookup(\"[Bognr]\", \"books\", \"[bognr] = \" & me.bognr) ) Then Cancel = True

end if