Avatar billede extream Nybegynder
17. februar 2006 - 15:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Frontpage smider automatisk et p tag ind.

Jeg har et problem med FrontPage 2003 den smider automatisk et <p> tag når jeg gemmer ind imellem mine
<asp:DropDownList Runat="server" ID="ddlDate"><asp:ListItem Value="1"></asp:DropDownList><p>

Nogen som ved hvordan jeg får den til at holde op med det?????
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
17. februar 2006 - 15:30 #1
Er der nogen grund til du vil af med det??
Hvis du ikke har lagt det ind i en tabel er den bedste løsning vel at ligge det i en p
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2006 - 16:23 #2
<ole>

Shft+Return giver: <br> ... Return giver: <p>. Sådan er det i alle editors, der bygger på mshtml. Derudover påbegyndes et dokument altid med et p-element i mshtml-baserede editors.

P-elementet er der ikke noget at sige til, du vil af med. Dels renderes det væsentligt forskelligt i forskellige browsere (meget forskellig bund- og top-margin) - og dels kan det f.eks. ikke rumme elementer som table, div, form, m.fl.

I øvrigt kan FP ikke anbefales synderlig varmt. Den skriver ikke god kode  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede insight Nybegynder
17. februar 2006 - 16:57 #3
offtopic

olebole - hvad vil du så anbefale til at lave kode med når du lige frem fraråder FP ?
nu spg jeg nok rigtigt dumt, men kan man ikke lave sin "ting" i FP også tilrette koden ud fra hvor W3C siger der er fejl i den ? ved godt det ikk er den optimale løsning, men eventully når man det målet og forhåbligvis lærer lidt af det ?
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2006 - 17:40 #4
Joohh ... man kan jo skrive i notepad, så FP kan man såmænd godt skrive i og rette til bagefter. Problemet er bare, at fordi validatoren godkender koden, behøver den langtfra være god. Validatoren kan kun sige, hvorvidt der er deciderede syntaksfejl ... hvormeget koden giver mening - om nogen overhovedet - siger den intet om.
    Valid kode er ikke nødvendigvis god kode
    - men god kode er altid valid.

Selv bruger jeg Homesite, som - i min opsætning og med mine snippets - passer godt til mine kodevaner. Derudover er der DreamWeaver, der ligesom FP er en WYSIWYG-editor - men i langt bedre kvalitet.

TSW WebCoder ( http://www.tsw.dk ) er en danskbygget editor, som vist ligger i en gratis prøveversion. Den minder ret meget om Homesite ... det virker i hvertfald, somom HS er forbildedet/modellen for WC
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2006 - 17:41 #5
Stones WebWriter er også dansk, men den kan jeg ikke uden videre anbefale
Avatar billede extream Nybegynder
20. februar 2006 - 08:15 #6
Jeg synes vi er kommet lidt væk fra mit spørgsmål, hvordan får man fp til IKKE at redigere i min kode den skal ikke smide p tags ind i min kode. Står i en situation hvor jeg er nødsaget til at bruge fp men det er ikke ad min gode vilje.
Avatar billede extream Nybegynder
20. februar 2006 - 10:12 #7
Jeg har smidt et div omkring mine kontroller og så gør den det ikke, dårligt program.
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
10. marts 2006 - 19:24 #8
ØV! Her kunne nogen godt ha' tænkt sig, at der fandtes en mere generel løsning på FP-valderings-problemer.

Der sker det samme når man indsætter billeder; hvis man ikke definerer en størrelse selv, smider FP original-size ind i img-tag'et. Og det skaber nogle irriterende problemer til tider.

Kunne man dog ikke bare slå validering fra og så bruge det WYSIWYG der gir' mening
Avatar billede chrisscan Juniormester
14. marts 2006 - 00:19 #9
Du kunne jo også sætte FP op til at lave thumbnails i den størrelse, du har brug for på dit site, og derved gøre dine billede til links til fuld størrelse.
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
14. marts 2006 - 11:50 #10
jo, tak, <chrisscan>. Det ændrer bare ikke ved, at FP tvinger (~vaild og ?valid) kode ind i min HTML - og det burde kunne slås fra. Pr. default får alle nye 'tables' en HTML-id, hvilket er brugbart i nogle sammenhænge, men ofte overflødigt. Og lige den funktion kan man godt slå fra (sammen med en række lignende funktioner). Men jeg savner noget overordnet - en kommando i stil med; "Kære Frontpage; Lad nu VÆR' med at skrive noget (l*rt) jeg ikke har bedt om, tak!"

Desuden er autothumb'ing fint, men genererer en ekstra billedfil hvis man ønsker at have det samme billede repræsenteret i "original" størrelse OG i "thumb" størrelse på samme side. Jeg medgiver at det ikke behøver fylde meget, men det er altid provokerende at blive tvunget til den slags Balkan-løsninger. Unødig ekstra kode og unødig ekstra forespørgsel + filtransfer på server. :-)