Avatar billede jelboen Nybegynder
17. februar 2006 - 12:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Leje af serverplads

Hej Eksperter..

Jeg søger et sted hvor jeg lejer mig ind på en server, hvorpå jeg kan have massere af domæner. f.eks.

www.dude.dk - ligger i http://serverip/dude
www.hallo.dk - ligger i http://serverip/dude

Jeg har naturligvis også nogle andre krav :D - Der skal være ubegrænset trafik, PHP, Mysql, GDlib og phpmyadmin :D

ved slet ikke om sådan noget kan lade sig gøre.. men det ville være super lækkert hvis nogle af jer vidste noget :D
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. februar 2006 - 12:38 #1
der findes flere seriøse udbydere, hvor du kan leje en hel server (og muligvis mindre).

ubegrænset/fri trafik får du dog INGEN steder...  selvom de fleste skriver det, så står der altid en begrænsning med småt ;-)

tror du skal kigge efter et sted der bruger BSD server.  De kan let sættes op som virtuelle servere, hvor du kan sætte din del af serveren op som det var en fysisks server.
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2006 - 12:38 #2
1) 100% Ubegrænset trafik finder du ikke nogen steder, der vil altid være en klausul i betingelserne.

2) Normalt vil de fleste udbydere kunne gøre således at forskellige domæner viser samme side.
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2006 - 12:41 #3
Bemærk ved leje af hele servere skal du med garanti betale for den trafik du bruger. Udbyderen betaler selv for den trafik de bruger.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. februar 2006 - 12:43 #4
leif> man betaler altid for den trafik man bruger....  for det meste er der dog x GB med i det faste beløb.
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2006 - 12:54 #5
fsconsult -> Sorry, det ved jeg godt ! Min formulering var dårlig !
Avatar billede jelboen Nybegynder
17. februar 2006 - 12:55 #6
Ok er i ikke søde at skrive links til udbydere som kører med disse indstillinger, og hvor man får mange GB i forhold til pris :D - så er i cool :D
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2006 - 12:56 #7
Vi aner jo ikke hvad dine krav er andet en det skal være med PHP og MySQL !

Hvad er dit budget ? Skal det være egen server eller et webhotel ?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. februar 2006 - 13:02 #8
er væsentlig om har brug for de ekstra ting man kan med dedikeret server, eller om du kan nøjes med et webhotel med mange domæner tilknytter (og formentlig også noget DNS styring)
Avatar billede whyme Nybegynder
17. februar 2006 - 13:16 #9
jelboen> skriv til daniel.chr@gmail.com hvis du ikke lige falder over noget - kan måske tilbyde dig en løsning hvor du selv kan administrere sådan noget via webinterface osv.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
17. februar 2006 - 13:36 #10
En Virtualserver ligger omkring de 500 kr. inkl. moms med 30 GB pr. mdr., hvor du kan have så mange domæner du vil have på. og det med php, mysql, gd, osv.

der er firma'er som
scannet.dk
device.dk
webglobe.dk
nmnet.dk

Lige  hvad jeg fandt på google
Avatar billede jelboen Nybegynder
18. februar 2006 - 13:03 #11
jeg takker for alle inputs. de links som ttopholm har skrevet er sådan noget jeg leder efter. det er fornemt. jeg ved ikke hvordan i vil have fordelt point. Det må i slås om :P
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2006 - 13:18 #12
Du skal jo vurdere hvem du mener der har hjulpet dig til en afklaring/løsning på dit spørgsmål !
Avatar billede ttopholm Nybegynder
18. februar 2006 - 13:19 #13
Hvem valgte du ;-)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
18. februar 2006 - 13:20 #14
til at hoste det.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
19. februar 2006 - 20:20 #15
Hej jelboen, hvilket firma valgte du, og tak for point...