Avatar billede tubber Juniormester
16. februar 2006 - 21:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Local SQL som Access

Hej

Findes der en SQL database som virker som en anden accessfil, altså man uploader noget, som IKKE skal installeres, der bare køre som en fil ?

Den skal kunne køres på en linux
Den skal kunne kontaktes som en anden sql database
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2006 - 23:04 #1
Der findes flere saakaldte embedded databaser.

MySQL og Firebird kan saa vidt jeg ved begge bruges i embedded mode.

Hvis du programmerer i Java var HSQL et oplagt valg.

Men der er ogsaa andre.

Hvilket sprog skal den bruges i ?
Avatar billede tubber Juniormester
17. februar 2006 - 00:30 #2
oh det er ikke programmering i den forstand eller måske er det

Det er til en dedicated CS Server hvor jeg IKKE har mulighed for at installere en sqlserver.....
Jeg har godt noget kode, måske det kan laves om til at kører med mdb eller andet? en tekstfil vil også være fin :)
Kan det løses ved at ændre kode er der  140 point mere.
Avatar billede tubber Juniormester
17. februar 2006 - 00:32 #3
Her kommer koden:

// **************************************************************************
// BEGIN check_sql and grab_sql_vars subroutines
// Check if mp_sqp is set and load sql config file if so
// **************************************************************************

public check_sql(){

  new basedir[64]
  new sql_cfgfile[64]
  get_customdir(basedir, 63)

  format(sql_cfgfile, 63, "%s/UWC3/UWC3_sql.cfg", basedir)
  if (file_exists(sql_cfgfile)){
      log_amx("UWC3 SQL :: Loading Configuration File...")
      server_cmd("exec %s", sql_cfgfile)
      log_amx("UWC3 SQL :: Configuration File Loaded [OK]")
      set_task(0.6, "grab_sql_vars", 824)
  }
  else {
        log_amx("UWC3 SQL :: No Configuration File -- NOT SAVING XP...")
        set_cvar_num("mp_savexp", 0);
  }
  return PLUGIN_CONTINUE
}

public grab_sql_vars(){

  get_cvar_string("UW_sql_host", ucw3_sqlhost, 63)
  get_cvar_string("UW_sql_user", ucw3_sqluser, 31)
  get_cvar_string("UW_sql_pass", ucw3_sqlpass, 31)
  get_cvar_string("UW_sql_db",  ucw3_sqldb, 31)

  log_amx("UWC3 SQL :: Config Report: host=(%s) user=(%s) pass=(*) db=(%s)", ucw3_sqlhost, ucw3_sqluser, ucw3_sqldb)

  sqlconn = dbi_connect(ucw3_sqlhost, ucw3_sqluser, ucw3_sqlpass, ucw3_sqldb, ucw3_sqlerror, 127)

  if (sqlconn <= SQL_FAILED) {
      log_amx("UWC3 SQL :: Connect Error [ %s ]", ucw3_sqlerror)
      return PLUGIN_HANDLED
  }
  else{
          log_amx("UWC3 SQL :: Connected [OK]" )
  }
  new squery[4096]

  format(squery, 4096, "CREATE TABLE IF NOT EXISTS `%s` (`steamid` VARCHAR(32) NOT NULL, `xp` INT, `ip` ", ucw3_sqltable)
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "VARCHAR(32), `mtime`  VARCHAR(32), `skill1` SMALLINT DEFAULT '0', `skill2` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0', `skill3` SMALLINT DEFAULT '0', `skill4` SMALLINT DEFAULT '0', `skill5` ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "SMALLINT DEFAULT '0', `skill6` SMALLINT DEFAULT '0', `skill7` SMALLINT DEFAULT '0', ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "`skill8` SMALLINT DEFAULT '0', `skill9` SMALLINT DEFAULT '0', `skill10` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0', `skill11` SMALLINT DEFAULT '0', `skill12` SMALLINT DEFAULT '0', `skill13` ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "SMALLINT DEFAULT '0', `skill14` SMALLINT DEFAULT '0', `skill15` SMALLINT DEFAULT '0', ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "`skill16` SMALLINT DEFAULT '0', `skill17` SMALLINT DEFAULT '0', `skill18` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0', `skill19` SMALLINT DEFAULT '0', `skill20` SMALLINT DEFAULT '0', `skill21` ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "SMALLINT DEFAULT '0', `skill22` SMALLINT DEFAULT '0', `skill23` SMALLINT DEFAULT '0', ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "`skill24` SMALLINT DEFAULT '0', `skill25` SMALLINT DEFAULT '0', `skill26` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0' , `skill27` SMALLINT DEFAULT '0', `skill28` SMALLINT DEFAULT '0', ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "`skill29` SMALLINT DEFAULT '0', `skill30` SMALLINT DEFAULT '0', `skill31` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0', `skill32` SMALLINT DEFAULT '0', `skill33` SMALLINT  DEFAULT '0', ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "`skill34` SMALLINT DEFAULT '0', `skill35` SMALLINT DEFAULT '0', `skill36` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0', `skill37` SMALLINT DEFAULT '0', `skill38` SMALLINT DEFAULT '0', ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "`skill39` SMALLINT DEFAULT '0', `skill40` SMALLINT DEFAULT '0', `att1` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0', `att2` SMALLINT DEFAULT '0', `att3` SMALLINT DEFAULT '0', `att4` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0', `att5` SMALLINT DEFAULT '0', `res1` SMALLINT DEFAULT '0', `res2` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0', `res3` SMALLINT DEFAULT '0', `res4` SMALLINT DEFAULT '0', `res5` SMALLINT ")
  format(squery, 4096, "%s%s", squery, "DEFAULT '0', PRIMARY KEY (`steamid`)) TYPE=MyISAM;")

  new Result:Res
  Res = dbi_query(sqlconn, "%s", squery)

  if (Res == RESULT_FAILED) {
      new error[128]
      dbi_error(sqlconn,error,127)
      log_amx("UWC3 SQL :: Error creating table.")
  }
  dbi_free_result(Res)
  return PLUGIN_CONTINUE
}
// **************************************************************************
// END check_sql and grab_sql_vars subroutines
// **************************************************************************

// END sqlwrite_xp_id subroutine
// **************************************************************************

public sqlwrite_info_id(id) {

  if (!warcraft3) {
      return PLUGIN_HANDLED
  }
  if (!get_cvar_num("mp_savexp")){
      return PLUGIN_CONTINUE
  }
  if (sqlconn <= SQL_FAILED) {
      return PLUGIN_HANDLED
  }
  if (playerxp[id] <= 150) {
      return PLUGIN_CONTINUE
  }

  new playerid[32]
  new mtimet[32]
  new error[128]
  get_user_authid(id, playerid, 31)
  get_time("%d/%m/%Y %H:%M:%S", mtimet, 31)
  new squery[4096]

  format(squery, 4096, "REPLACE INTO `%s` SET steamid='%s', xp='%d',", ucw3_sqltable, playerid, playerxp[id])
  format(squery, 4096, "%s mtime='%s'  , skill1='%d' , skill2='%d' ,", squery, mtimet, p_skills[id][1], p_skills[id][2])
  format(squery, 4096, "%s skill3='%d' , skill4='%d' , skill5='%d' ,", squery,p_skills[id][3], p_skills[id][4], p_skills[id][5])
  format(squery, 4096, "%s skill6='%d' , skill7='%d' , skill8='%d' ,", squery,p_skills[id][6], p_skills[id][7], p_skills[id][8])
  format(squery, 4096, "%s skill9='%d' , skill10='%d', skill11='%d',", squery,p_skills[id][9], p_skills[id][10], p_skills[id][11])
  format(squery, 4096, "%s skill12='%d', skill13='%d', skill14='%d',",squery,p_skills[id][12], p_skills[id][13], p_skills[id][14])
  format(squery, 4096, "%s skill15='%d', skill16='%d', skill17='%d',",squery,p_skills[id][15], p_skills[id][16], p_skills[id][17])
  format(squery, 4096, "%s skill18='%d', skill19='%d', skill20='%d',",squery,p_skills[id][18], p_skills[id][19], p_skills[id][20])
  format(squery, 4096, "%s skill21='%d', skill22='%d', skill23='%d',",squery,p_skills[id][21], p_skills[id][22], p_skills[id][23])
  format(squery, 4096, "%s skill24='%d', skill25='%d', skill26='%d',",squery,p_skills[id][24], p_skills[id][25], p_skills[id][26])
  format(squery, 4096, "%s skill27='%d', skill28='%d', skill29='%d',",squery,p_skills[id][27], p_skills[id][28], p_skills[id][29])
  format(squery, 4096, "%s skill30='%d', skill31='%d', skill32='%d',",squery,p_skills[id][30], p_skills[id][31], p_skills[id][32])
  format(squery, 4096, "%s skill33='%d', skill34='%d', skill35='%d',",squery,p_skills[id][33], p_skills[id][34], p_skills[id][35])
  format(squery, 4096, "%s skill36='%d', skill37='%d', skill38='%d',",squery,p_skills[id][36], p_skills[id][37], p_skills[id][38])
  format(squery, 4096, "%s skill39='%d', skill40='%d', att1='%d'  , ",squery,p_skills[id][39], p_skills[id][40], p_attribs[id][1])
  format(squery, 4096, "%s att2='%d'  , att3='%d'  , att4='%d'  ,",squery,p_attribs[id][2], p_attribs[id][3], p_attribs[id][4])
  format(squery, 4096, "%s att5='%d'  , res1='%d'  , res2='%d'  ,",squery,p_attribs[id][5], p_resists[id][1], p_resists[id][2])
  format(squery, 4096, "%s res3='%d'  , res4='%d'  , res5='%d'  ;",squery, p_resists[id][3], p_resists[id][4], p_resists[id][5])

  new Result:Res
  Res = dbi_query(sqlconn, "%s", squery)
  if (Res == RESULT_FAILED) {
      dbi_error(sqlconn,error,127)
      client_print(id, print_chat, "[%s] Error Saving Your XP+Skills Data. Sorry :'(", MOD)
      log_amx("UWC3 SQL :: Error Saving Skills SQL Data for %s: %s", playerid, error)
  }
  dbi_free_result(Res)
  return PLUGIN_CONTINUE
}
// **************************************************************************
// END sqlwrite_skills_id subroutine
// **************************************************************************

// BEGIN sqlget_skills_id subroutine
// Retrieve a player's skills info from the sql server
// **************************************************************************
public sqlget_info_id(id)
{

  if (!warcraft3) {
      return PLUGIN_HANDLED
  }
  if (!get_cvar_num("mp_savexp")) {
      return PLUGIN_CONTINUE
  }
  if (sqlconn <= SQL_FAILED) {
      return PLUGIN_HANDLED
  }
  new playerid[32]
  new error[128]
  get_user_authid(id, playerid, 31)

  new Result:Res
  new myselect[4096];

  format(myselect, 4096, "SELECT steamid, xp, ip, mtime, skill1, skill2, skill3,")
  format(myselect, 4096, "%s skill4, skill5, skill6, skill7, skill8, skill9, skill10, ", myselect)
  format(myselect, 4096, "%s skill11, skill12, skill13, skill14, skill15, skill16, skill17,", myselect)
  format(myselect, 4096, "%s skill18, skill19, skill20, skill21, skill22, skill23, skill24,", myselect)
  format(myselect, 4096, "%s skill25, skill26, skill27, skill28, skill29, skill30, skill31,", myselect)
  format(myselect, 4096, "%s skill32, skill33, skill34, skill35, skill36, skill37, skill38,", myselect)
  format(myselect, 4096, "%s skill39, skill40, att1, att2, att3, att4, att5, res1, res2,", myselect)
  format(myselect, 4096, "%s res3, res4, res5 FROM %s WHERE steamid = '%s';", myselect, ucw3_sqltable, playerid)

  Res = dbi_query(sqlconn,"%s",myselect)

  if (Res == RESULT_FAILED) {
      dbi_error(sqlconn,error,127)
      client_print(id, print_chat, "[%s] Error Retrieving Your XP+Skills Data. Sorry.", MOD)
      log_amx("UWC3 SQL :: Error Retrieving Skills SQL Data for %s: %s", playerid, error)
      dbi_free_result(Res)
      return PLUGIN_CONTINUE
  }
  else if (Res == RESULT_NONE) {
          client_print(id, print_chat, "[%s] No Saved Skills SQL Data Found for you (%s -> %s)", MOD, playerid, playerid )
          dbi_free_result(Res)
          return PLUGIN_CONTINUE
  }
  new ip[32]
  new mtime[32]
  new xp
  new pid[32]
  new skills[41] = 0
  new att[6]
  new res[6]

  if (dbi_nextrow(Res) > 0) {
      dbi_result(Res, "steamid", pid, 31)
      skills[1]  = dbi_result( Res, "skill1" )
      skills[2]  = dbi_result( Res, "skill2" )
      skills[3]  = dbi_result( Res, "skill3" )
      skills[4]  = dbi_result( Res, "skill4" )
      skills[5]  = dbi_result( Res, "skill5" )
      skills[6]  = dbi_result( Res, "skill6" )
      skills[7]  = dbi_result( Res, "skill7" )
      skills[8]  = dbi_result( Res, "skill8" )
      skills[9]  = dbi_result( Res, "skill9" )
      skills[10] = dbi_result( Res, "skill10" )
      skills[11] = dbi_result( Res, "skill11" )
      skills[12] = dbi_result( Res, "skill12" )
      skills[13] = dbi_result( Res, "skill13" )
      skills[14] = dbi_result( Res, "skill14" )
      skills[15] = dbi_result( Res, "skill15" )
      skills[16] = dbi_result( Res, "skill16" )
      skills[17] = dbi_result( Res, "skill17" )
      skills[18] = dbi_result( Res, "skill18" )
      skills[19] = dbi_result( Res, "skill19" )
      skills[20] = dbi_result( Res, "skill20" )
      skills[21] = dbi_result( Res, "skill21" )
      skills[22] = dbi_result( Res, "skill22" )
      skills[23] = dbi_result( Res, "skill23" )
      skills[24] = dbi_result( Res, "skill24" )
      skills[25] = dbi_result( Res, "skill25" )
      skills[26] = dbi_result( Res, "skill26" )
      skills[27] = dbi_result( Res, "skill27" )
      skills[28] = dbi_result( Res, "skill28" )
      skills[29] = dbi_result( Res, "skill29" )
      skills[30] = dbi_result( Res, "skill30" )
      skills[31] = dbi_result( Res, "skill31" )
      skills[32] = dbi_result( Res, "skill32" )
      skills[33] = dbi_result( Res, "skill33" )
      skills[34] = dbi_result( Res, "skill34" )
      skills[35] = dbi_result( Res, "skill35" )
      skills[36] = dbi_result( Res, "skill36" )
      skills[37] = dbi_result( Res, "skill37" )
      skills[38] = dbi_result( Res, "skill38" )
      skills[39] = dbi_result( Res, "skill39" )
      skills[40] = dbi_result( Res, "skill40" )
      att[1] = dbi_result( Res, "att1" )
      att[2] = dbi_result( Res, "att2" )
      att[3] = dbi_result( Res, "att3" )
      att[4] = dbi_result( Res, "att4" )
      att[5] = dbi_result( Res, "att5" )
      res[1] = dbi_result( Res, "res1" )
      res[2] = dbi_result( Res, "res2" )
      res[3] = dbi_result( Res, "res3" )
      res[4] = dbi_result( Res, "res4" )
      res[5] = dbi_result( Res, "res5" )
      xp = dbi_result(Res, "xp" )
      dbi_result(Res, "ip", ip, 31)
      dbi_result(Res, "mtime", mtime, 31)
      playerxp[id] = xp
      displaylevel(id, 0)
      p_attribs[id] = att
      p_resists[id] = res
  }
  p_skills[id] = skills
  for (new i = 1; i < MAX_SKILLS; i++) {
      if ((p_skills[id][i] >= 1) && (skill_ultimates[i][0])) {
          client_print(id, print_console, "[%s] Retrieved saved ultimate (%s)^n", MOD, skill_ultimates[i][0])
          ultlearned[id]++
      }
  dbi_free_result(Res)
  return PLUGIN_CONTINUE
}
// **************************************************************************
// END sqlget_skills_id subroutine
// **************************************************************************

// BEGIN uwc3_save*** routines
// Frontend for saving a player's XP, Attribs, Resists, Skills, etc
// **************************************************************************

public uwc3_saveall(id){

  if (!get_cvar_num("mp_savexp")) {
      client_print(id,print_chat,"[%s] Long term XP mode is NOT enabled now.", MOD)
      return PLUGIN_HANDLED
  }
  sqlwrite_info_id(id)
  client_print(id,print_chat, "[%s] Saving all your UWC3 Data now.", MOD)
  return PLUGIN_HANDLED
}
// **************************************************************************
// END uwc3_save*** subroutines
// **************************************************************************

public uwc3_willsaveon(id)
{
  set_hudmessage(200, 100, 0, -1.0, 0.35, 0, 1.0, 7.0, 0.1, 0.2, 2)
  show_hudmessage(id, "Your XP, Skills, Attributes and Resistances will be saved when you disconnect, and on a map change.")
  client_print(id,print_chat, "[%s] Your XP, Skills, Attributes and Resistances will be saved when you disconnect, and on a map change.",MOD)
  return PLUGIN_CONTINUE
}

public write_all()
{
  if (!warcraft3) {
      return PLUGIN_HANDLED
  }
  if (!get_cvar_num("mp_savexp")){
      return PLUGIN_HANDLED
  }
  new players[32]
  new numofplayers
  new id
  new i

  get_players(players, numofplayers)

  for (i=0; i < numofplayers; i++){
        id = players[i]
        sqlwrite_info_id( id )
  }
  return PLUGIN_CONTINUE
}

// **************************************************************************
// END SQL Storage Subroutines
// **************************************************************************
Avatar billede tubber Juniormester
17. februar 2006 - 00:34 #4
Jeg har som koden er nu 4 ting jeg skal udfylde:

adresse
user
password
databasenanvn
Avatar billede tubber Juniormester
17. februar 2006 - 09:19 #5
hvad sprog er det i ? for så kunne jeg måske få hjælp til at lave det om i en anden gruppe
Avatar billede tubber Juniormester
20. februar 2006 - 16:52 #6
Lukker problemet er løst