Avatar billede orio Nybegynder
16. februar 2006 - 20:56 Der er 7 kommentarer

Gemme data i dim

Hej.

Mangler lidt hjælp, da min kode ikke helt fungere som den skal.
Er ret ny til hele VB området.

Private Sub lblmadd_Click()

Dim Mplus As Variable
Set Mplus = Val(Mplus)
Dim Mplus1 As Variable
Set Mplus1 = Val(Mplus1)

If Mplus = 0 Then Mplus = lommeregner.txtDisplay.Text

If Mplus <> 0 Then Mplus = Val(lommeregner.txtDisplay.Text) + Val(Mplus1)

lommeregner.txtDisplay.Text = Mplus1

Formålet med lblmadd knappen, er at den skal tilføje værdien af lommeregner.txtdisplay.text til Mplus også vise værdien i lommeregner.txtdisplay.text derefter.

Håber der er nogen der vil hjælpe?

End Sub
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2006 - 21:07 #1
<ole>

Begynd altid dine koder (forms, klasser, moduler) med linjen:
    Option Explicit

- så får du meldt mange fejl, der skjuler sig for dig nu.

1) Der er ikke en varibel-/data-type, der hedder 'Variable'
2) Hvad ligger der i Mplus1 - og hvad kan der stå i tekst-feltet ... kan det f.eks. være et decimal-tal?

/mvh
</bole>
Avatar billede datasource Nybegynder
16. februar 2006 - 22:20 #2
_____________________Kode start________________________

Private Sub lblmadd_Click()

Dim Mplus As Integer
Set Mplus = Val(Mplus)
Dim Mplus1 As Integer
Set Mplus1 = Val(Mplus1)

If Mplus = 0 Then Mplus = lommeregner.txtDisplay.Text

If Mplus <> 0 Then Mplus = Val(lommeregner.txtDisplay.Text) + Val(Mplus1)

lommeregner.txtDisplay.Text = Mplus1

________________________________Kode Slut___________________

Hvis der er heltal (intergers) du vil bruge eller prøv med Double (hvis det er kommatal)
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2006 - 22:31 #3
- mon dog?
    'If Mplus = 0'

- her vil 'Mplus' vel altid være 0 med den kode ... og i linken:
    Mplus = Val(lommeregner.txtDisplay.Text) + Val(Mplus1)

- vil 'Mplus' vel altid blive sat til værdien af 'lommeregner.txtDisplay.Text' med den kode ... og i denne linje:
    lommeregner.txtDisplay.Text = Mplus1

- bliver 'lommeregner.txtDisplay.Text' vel altid blive sat til værdien 0 ... eller?  :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2006 - 22:36 #4
datasource >> i øvrigt burde du nu også tage ved lære af min allerførste linje i denne tråd. Mon så ikke, du ville få en fejl i denne linje:
    Dim Mplus As Integer
    Set Mplus = Val(Mplus)  <-- HER

Den syntaks vil kræve, du sætter 'Mplus' til at referere/indeholde et objekt ... og det går jo ikke, når du har defineret den som en integer  ;o)
Avatar billede datasource Nybegynder
16. februar 2006 - 22:43 #5
sorry. jeg sad og sov totalt. Jeg havde overset det totalt.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2006 - 22:54 #6
hehe ... det er derfor, jeg gerne vil vide noget mere  ;o)
Avatar billede orio Nybegynder
17. februar 2006 - 09:14 #7
Som i sikkert har set, så er det til en lommeregner. M+ er memory funktionen i lommeregneren.

Det er meningen at når man trykker M+ så ligger den, det tal til som står i lommeregner.txtdisplay.text til M+ og viser det på lommeregner.txtdisplay.text

Men ellers, så mange tak for hjælpen.