Avatar billede zobbe Nybegynder
16. februar 2006 - 20:28 Der er 7 kommentarer

slet en celle med en HVIS-sætning

Hvis nu jeg har en HVIS sætning som skal slette indholdet i en anden celle, kan man det og hvordan? feks der er et X i B5 og der også et X i B6 og der kan kun forkomme et X. Så hvis der er et X B6 skal den slette X'et i B5... Håber i forstå det
Avatar billede kabbak Professor
16. februar 2006 - 20:49 #1
det kan du kun via makro, hvis det fysisk er skrevet X i cellerne
Avatar billede kabbak Professor
16. februar 2006 - 20:58 #2
smid denne i arkets modul

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$B$5" And UCase(Target) = "X" Then Range("B6") = ""
If Target.Address = "$B$6" And UCase(Target) = "X" Then Range("B5") = ""
End Sub
Avatar billede zobbe Nybegynder
16. februar 2006 - 21:01 #3
Det er der ikke der er skrevet et X med en hvis sætning. Kan jeg så bruge den makro afligevel?
Avatar billede kabbak Professor
16. februar 2006 - 21:03 #4
hvordan ser dine hvissætninger ud i de 2 celler
nej koden virker ikke med formler, den ville også slette dem
Avatar billede kabbak Professor
16. februar 2006 - 21:04 #5
du skal bare lade hvis sætningen i B5 tjekke om der er et X i B6
Avatar billede zobbe Nybegynder
16. februar 2006 - 21:21 #6
Har fundet en løsning. mange tak for hjælpen
Avatar billede kabbak Professor
16. februar 2006 - 21:25 #7
ok, lavede du om på hvis sætningen ?