Avatar billede youngmann Nybegynder
16. februar 2006 - 13:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af username/password i server.xml

Jeg bruger apache's dbcp (connection pool) fra min java code, men hvordan for jeg flyttet username og password væk fra server.xml filen. Jeg har min egen propertyfil hvor disse oplysninger skal ligge krypteret (mit site bliver hostet i USA, og jeg ønsker ikke at andre end migselv kender koden).

Jeg har fulgt vejledningen fra apache's eget site (http://tomcat.apache.org/tomcat-4.1-doc/jndi-datasource-examples-howto.html)

Håber der er nogen som kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2006 - 15:05 #1
1)  du vil aldrig kunne beskytte dig 100% mod dem som har admin adgang til
    serveren - den process som dekrypterer vil de også kunne bruge

2)  umiddelbart vil jeg tro at du skal ind og pille i en connection pool
    klasse for at understøtte krypterede passwords
Avatar billede youngmann Nybegynder
17. februar 2006 - 08:04 #2
Hej Arne

ad 1. Nej det er jeg godt klar over, man man behøver jo ikke skilte med at man ikke har styr på sikkerheden.

ad 2. Det jeg har fundet ud af indtil videre er at getConnection(username, password) i DBCP connection pooling ikke fungerer! det er et kendt problem åbenbart. Og eftersom oplysningerne omkring databasen ligger i server.xml og hentes vha InitialContext.lookup("xyz"), så har jeg prøvet at indlæse mine egne oplysninger istedet ingen jeg henter en connection fra poolen, dog uden held. Så det jeg nok ønsker er et eksempel på hvordan man ændrer i de allerede indlæste xml informationer på InitialContext.
Avatar billede youngmann Nybegynder
17. februar 2006 - 13:25 #3
Så.....nu har jeg selv fået løst problemet. Men tak alligevel