Avatar billede nythjem Nybegynder
16. februar 2006 - 10:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Access database med password?

Hej alle!

I min applikation bruger jeg en access database til lagring af information.

Den vil jeg meget gerne have, at mine brugere ikke kan pille alt for meget med.

Derfor har jeg igår forsøgt at lave en password beskyttelse på min database. Jeg åbner databasen med "udelt adgang" går i "Funktioner", "Sikkerhed", "Angiv adgangskode til database" og indtaster min adgangskode.

Nu har jeg så forsøgt at sætte adgangskode på min connection string, men den vil ikke åbne databasen.

Min connection string så sådan her ud:

Dim connStr As String = String.Format("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source={0};User Id=admin;Password=xxx", db)

Er der nogle der har erfaring med, hvordan man sætter adgangskode på sin database og laver connection til den?

På forhånd tak..
Avatar billede sys64738 Nybegynder
19. februar 2006 - 23:20 #1
OLE DB, OleDbConnection (.NET)
Standard security:
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\somepath\mydb.mdb;User Id=admin;Password=;"

Workgroup (system database):
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\somepath\mydb.mdb;Jet OLEDB:System Database=system.mdw;"

With password:
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\somepath\mydb.mdb;Jet OLEDB:Database Password=MyDbPassword;"
Avatar billede nythjem Nybegynder
06. marts 2006 - 18:40 #2
Hovsa.. Fik desværre ingen e-mail reminder..

Men hej sys64738.. Tak for svaret :)