Avatar billede gargazol Nybegynder
16. februar 2006 - 01:27 Der er 6 kommentarer

Download status

Jeg er igang med et lave et program der skal hente en opdatering på nettet en gang i mellem, men for at brugeren kan se hvor langt den er nået, vill jeg gerne have en status bar for hvor langt den er nået. hvordan?

lige pt bruger jeg:

WebClient webClient = new WebClient();
webClient.DownloadFile("http://wow.allakhazam.com/itemlist.xml", ProgramPath + "\\itemlist.xml");

For ikke at hænge mit program bliver det kørt i en ny tråd.

Jeg er da villig til at bruge en anden måde at få xml filen ned på hvis det kan gøre det nemmere.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2006 - 04:16 #1
en (Http)WebRequest og Read fra en Stream ville ihvertfald give
dig muligheden

jeg ved ikke om der er smartere metoder
Avatar billede gargazol Nybegynder
16. februar 2006 - 05:13 #2
Jeg er lidt ny til C#/prgrammering, så hvis du kan give et eksempel?

har prøvet:
HttpWebRequest myReq = (HttpWebRequest)WebRequest.Create("http://wow.allakhazam.com/itemlist.xml");
HttpWebResponse myResponse = (HttpWebResponse)myReq.GetResponse();
MessageBox.Show(myResponse.GetResponseStream().Length.ToString());

Men den tillader ikke søgning, så hvordan skal jeg få længden, og i det hele taget modtage stream?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. februar 2006 - 08:11 #3
her er et eksempel:
try {
string imgPath = "http://www.google.com/images/logo.gif";
HttpWebRequest wRequest = ((HttpWebRequest)(HttpWebRequest.Create(imgPath)));
WebResponse wResponse = ((WebResponse)(wRequest.GetResponse()));
FileStream sWriter = new FileStream("new.gif", FileMode.OpenOrCreate);
int ContentLength = wResponse.ContentLength;
string sizeInKB = (ContentLength / 1024).ToString();
this.Text = "The Size of the Image is: " + sizeInKB.Substring(0, sizeInKB.IndexOf(".") + 3) + "KB";
byte[] buffer = new byte[ContentLength];
int length = ContentLength;
int position = 0;
int complete = 1;
int returned = 0;
ProgressBar1.Value = 0;
ProgressBar1.Maximum = ContentLength;
while (!(complete == 0)) {
  position = wResponse.GetResponseStream().Read(buffer, returned, length);
  sWriter.Write(buffer, returned, position);
  complete = position;
  returned += position;
  length -= position;
  ProgressBar1.Step = returned;
  ProgressBar1.PerformStep();
}
this.Text = "Completed download";
sWriter.Close();
wRequest = null;
} catch (Exception ex) {
Console.WriteLine(ex.Message);
} catch (WebException webex) {
Console.WriteLine(webex.Message);
}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. februar 2006 - 08:13 #4
Avatar billede gargazol Nybegynder
16. februar 2006 - 15:11 #5
Der er mit problem igen, wResponse.ContentLength giver mig -1.

hvis jeg bruger min browser kan jeg heller ikke få størelsen af filen, så måske er det slet ikke muligt fra den side?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2006 - 15:21 #6
Content-Length HTTP headeren er optionalÆ

14.13 Content-Length

  The Content-Length entity-header field indicates the size of the
  entity-body, in decimal number of OCTETs, sent to the recipient or,
  in the case of the HEAD method, the size of the entity-body that
  would have been sent had the request been a GET.

      Content-Length    = "Content-Length" ":" 1*DIGIT

  An example is

      Content-Length: 3495

  Applications SHOULD use this field to indicate the transfer-length of
  the message-body, unless this is prohibited by the rules in section
  4.4.

  Any Content-Length greater than or equal to zero is a valid value.
  Section 4.4 describes how to determine the length of a message-body
  if a Content-Length is not given.

  Note that the meaning of this field is significantly different from
  the corresponding definition in MIME, where it is an optional field
  used within the "message/external-body" content-type. In HTTP, it
  SHOULD be sent whenever the message's length can be determined prior
  to being transferred, unless this is prohibited by the rules in
  section 4.4.