Avatar billede mnv Nybegynder
30. april 2001 - 10:15 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Link-script

er deer nogen der har et link script i php så man kan tilføje sine egne link??
Avatar billede uller Nybegynder
30. april 2001 - 10:26 #1
?hvad mener du med det?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
30. april 2001 - 10:30 #2
Avatar billede mnv Nybegynder
30. april 2001 - 12:32 #3
Webmaster dk>> det er jo en søge funk tion der ikke en gang virker
Avatar billede iss Novice
30. april 2001 - 12:40 #4
Prøv denne:

http://www.scaninvestor.com/PHPsource/Download.phtml?File=LinkCounter.zip

Den er med MySQL og kan hurtigt laves sådan at det hele er på en side....
Avatar billede mnv Nybegynder
30. april 2001 - 12:57 #5
jeg er ikke så meget inde i det der med mysql så har du noget uden
Avatar billede mnv Nybegynder
30. april 2001 - 13:00 #6
og så er det jo en link counter det er ikke sådan at en bruger kan til føje sine egne link
Avatar billede iss Novice
30. april 2001 - 13:02 #7
mnv -> Kig lige i admin, der kan du tilføje links alt det du vil.... Og nej jeg har den ikke uden SQL....
Avatar billede bigo Nybegynder
30. april 2001 - 13:34 #8
For at lave et \"linkscript\" bør du køre mysql og php. Det er det bedste og nemmeste.

Jeg har lige lavet et lille nemt et som - hvis du vil køre mysql - kan overlevere til dig med det der skal til..
Avatar billede mnv Nybegynder
01. maj 2001 - 07:09 #9
Bigo>> OK, det kan vi godt
Avatar billede mnv Nybegynder
01. maj 2001 - 09:18 #10
Hva bliver det til noget
Avatar billede bigo Nybegynder
03. maj 2001 - 08:52 #11
mvn>>jamen det sker nu ;-)

Sorry atter engang..
Avatar billede mnv Nybegynder
03. maj 2001 - 09:32 #12
hallo bigi du skal sætte det som et svar ellers kan du ikke få point
Avatar billede bigo Nybegynder
03. maj 2001 - 09:40 #13
alrity then.. ;-)
Avatar billede mnv Nybegynder
03. maj 2001 - 10:00 #14
thanks
Avatar billede morpheus Nybegynder
03. maj 2001 - 15:36 #15
dele med de andre...

root@d-net.dk
Avatar billede mnv Nybegynder
04. maj 2001 - 08:31 #16
bigo>> skal de chmod\' es
Avatar billede bigo Nybegynder
04. maj 2001 - 09:36 #17
? aner det ikke.. skal de vist ikke .. kører på en win2k dåse.. men der skal kun være læserettighed på dem..
Avatar billede zeno Nybegynder
07. juni 2001 - 08:19 #18
Hej bigo
kan vi andre ikke få det at se ??
Zeno
Avatar billede bigo Nybegynder
07. juni 2001 - 14:48 #19
Jo det må i da godt..;-)

CREATE TABLE links (
  id mediumint(5) NOT NULL auto_increment,
  overskrift varchar(50) NOT NULL,
  navn varchar(50) NOT NULL,
  beskrivelse varchar(255) NOT NULL,
  url varchar(255) NOT NULL,
  PRIMARY KEY (id),
  KEY id (id)
);

og så har jeg to filer.. en \"addlinks.php\" og en \"showlinks.php\"

\"addlinks.php\"
<html>

<head>
<!-- Minus AutoDato -->
    <TITLE>Indtast Link</TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\">
<link rel=stylesheet href=\"body.css\" type=\"text/css\">
<base target=\"body\">
</head>

<?php

include \"connect.php\";

if($sender && $beskrivelse)
{
mysql_query(\"insert into links (overskrift, navn, beskrivelse, url) values (\'$link\', \'$sender\', \'$beskrivelse\',\'$webadresse\')\");
echo \"<BODY\";
echo \"<font size=1>\";
echo \"Tak for dit link. Det er blevet registreret.<br>\";
exit;
}
?>
<BODY>
<font size=2>
<form action=\"addlinks.php\" target=\"body\" method=\"post\">
<TABLE ALIGN=\"left\" BORDER=\"0\" CLASS=\"body.css\">
    <TR>
        <td HEIGHT=\"40\"><b>Skriv dit Link og beskriv det.</b></td>
    </tr>
    <TR>
        <td>Navn:<br><input type=\"text\" name=\"sender\"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Linkoverskrift:<br><input type=\"text\" name=\"link\" size=\"50\" maxlength=\"255\"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Beskrivelse:<br><textarea name=\"beskrivelse\" wrap=\"VIRTUAL\" rows=\"10\" cols=\"50\" maxlength=\"250\"></TEXTAREA>
        </td>
    </tr>
    <TR>
        <td>URL:<br><input type=\"text\" name=\"webadresse\" VALUE=\"http://\"></td>
    </tr>
    <TR>
        <td><input type=\"submit\" name=\"sub\" value=\"Okay\"></td>
        <td><input type=\"reset\" name=\"res\" value=\"IKKE Okay\"></td>
    </tr>
</table>
</form>
</body>
</html>

og så \"showlinks.php\"

<!-- Minus AutoDato -->
<HTML>
<META>
<link rel=\"stylesheet\" href=\"link.css\" type=\"text/css\">
</META>
<BODY>
<font size=\"1\" FACE=\"\'Verdana\'\">
<?php

include \"connect.php\";

$sql = \"select * from links\";
$res = mysql_query($sql);
?>

<table width=\"390\" border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
<?php while ($row = mysql_fetch_array($res)) {
?>
  <tr>
    <td valign=\"top\"><hr><b><?php echo $row[overskrift]; ?></b><br><?php echo $row[beskrivelse]; ?></td>
    </tr>
  <tr>
    <td valign=\"top\" height=\"15\">&nbsp;<b>Link : <a HREF=\"<? echo $row[url]; ?>\"  target=\"_blank\"><font color=black><?php echo $row[url]; ?></a></font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign=\"top\" height=\"15\">&nbsp;<b>Er givet af <font color=black><?php echo $row[navn]; ?> </font></b></td>
  </tr>
  <tr><td><hr><br><br></td></tr>
<?php } ?>
</table>
</font>
</BODY>
</HTML>

Værsesgo Kylling.. Her er en bolle..
Avatar billede morpheus Nybegynder
07. juni 2001 - 17:41 #20
connect.php ?
Avatar billede bigo Nybegynder
07. juni 2001 - 22:13 #21
<?php
$db = mysql_connect(
        \"localhost\",
        \"brugernavn\",
        \"password\") or die (mysql_error());

mysql_select_db(\"databasenavn\",$db) or die (mysql_error());
?>