Avatar billede trine_h Nybegynder
14. februar 2006 - 22:31 Der er 1 kommentar

problemer med row_number

BEGIN
WITH OrderedRows AS
  (
SELECT ROW_NUMBER() OVER (order by lastMinuteId ASC) as Row, lastMinuteId,price  FROM JGLM
-- NEDENST. VIRKER IKKE
IF (@price <> 0)
BEGIN
WHERE price > @price
END
)
  SELECT
        lastMinuteId
    FROM OrderedRows
    WHERE row between @startRowIndex and @startRowIndex+@numRows-1
END

Jeg bruger ovenstående paging funktion i sql server 2005 v.h.a. row_number - og det fungerer fint. Problemet er at jeg vil tilsætte sql forespørgselen en where del hvis @price <> 0
Hvordan gøres det?
Avatar billede _codefusion_ Nybegynder
22. februar 2006 - 07:50 #1
Hej trine.

Du kan gøre det på følgende måde:
WITH OrderedRows AS
(
    SELECT     TOP @startRowIndex+@numRows ROW_NUMBER() OVER (ORDER BY lastMinuteId) AS Row,
        lastMinuteId,
        price
    FROM    JGLM
    WHERE    (price > @price) OR (@price = 0)
)

SELECT     lastMinuteId
FROM    OrderedRows
WHERE    Row BETWEEN @startRowIndex and @startRowIndex+@numRows-1