Avatar billede tweak Nybegynder
14. februar 2006 - 22:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler en rød tråd

Hejsa,

Jeg mangler nogle nye øjne som lige smider et kig på min forside www.modelfotograf.dk

Der mangler noget - hvad ved jeg ikke, men det føles meget tomt når man kigger på den syntes jeg - jeg har siddet i timevis nu og leget med firkantet bokse med farve i hvor teksten skulle være placeret i fire af dem - men jeg syntes ikke det holder.? Nogen som har en idé til noget - der må ikke være knald på - det skal være dæmpet uden at være kedeligt.
Avatar billede trekkies Juniormester
14. februar 2006 - 22:17 #1
Kedelige farver, måske 1-2 flere farver på sitet.

Under "Kontakt" siden kan jeg sende en besked til dig ved at bruge denne mail adresse: a@.dk
Måske skal du kigge på det.

Under "Produkter" siden er der 2 grå bokse, det ser ikke pænt ud.

Under "Galleri" siden, vil det være fint hvis billederne bliver delt op i katagorier.
Avatar billede tweak Nybegynder
14. februar 2006 - 22:24 #2
trekkies> ved det med kontakt.

Nu er siden ikke mere en 10 dage gammel cirka - Produkt siden er ikke færdig - det kan du vel regne ud ;-) Man placere da ikke to "billeder" som ikke viser noget :)

Galleri siden - der kommer en dropdown boks delt op i katagorier.

Men det var mest forsiden jeg mangler hjælp til.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
14. februar 2006 - 22:30 #3
Man kunne måske udvide det hvide område således der ikke er så meget sort.
Men din stil er jo meget sort/hvid, så kan ikke rigtig se hvad du ellers skulle mangler. Synes faktisk det er rigtig godt og signalere proffessionalisme. Hvis du smider mere fansy ting på kunne det være en flash når man har musen over billedet eller noget i den stil.. for lige at give siden lidt mere "liv"...
Avatar billede tweak Nybegynder
14. februar 2006 - 22:39 #4
christiansenbo, Jeg har prøvet med denne som baggrundsfarve #c3c3c3 og så nogle lyse streger gennem. Men det bliver alt for lyst - hvis du bruger FF så kunne du jo lige prøve at sætte farven ind.

Nej jeg vil også helst holde farverne - men der mangler noget pang på forsiden, der siger - her vil jeg gerne se mere - og det syntes jeg ikke der er nu.

Jeg kunne lave noget flash på forsiden hvor billedet fader ind på siden - og har man så ikke flash ser man bare det billede der er nu.

Men kom endelig med en masse forslag, jeg er åben for alt.!!
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
14. februar 2006 - 22:49 #5
Kan du ikke lave noget, hvor billedet på forsiden ligesom bryder ud af rammen... det ville give liv.. ikke nødvendigvis i flash.. men sådan en "spring ud af billedet effekt"...

Jeg kan ikke se andre ting der rigtig kan ændres, da jeg faktisk synes du har en fin side.
Avatar billede tweak Nybegynder
14. februar 2006 - 22:56 #6
Prøv at se nu - det er bare drop shadow, er det sådan noget du mener.?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
14. februar 2006 - 22:58 #7
Det gav lidt, men ikke helt nok....
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
14. februar 2006 - 22:59 #8
Måske en anden skrift type på menu´en ?  Lidt større og federe ?
Avatar billede tweak Nybegynder
14. februar 2006 - 23:11 #9
Okay - jeg har fået nogele ider til noget forside billede modelfotograf.dk/img/groen.jpg ikke noget med at bedømme billedet - det er gået hurtigt :) Men jeg leger lige lidt med efekter osv. og så skal jeg nok vende tilbage med resultatet

Så har menuen fået:

letter-spacing: 2px;
font-weight:bold;
Avatar billede tweak Nybegynder
14. februar 2006 - 23:18 #10
Så blev font-weight:bold; lige fjernet igen - det var ikke godt :-)

Vil det være en idé med en form for logo der hvor mit navn står, som så er centreret i hjørnet og går ned i siden.? Navnet skal jo så væk
Avatar billede kane Juniormester
14. februar 2006 - 23:20 #11
Du kunne lave dine menu kasser samme farve som din link font.
Der mangler noget som bryder de grå farver, men ellers en pæn side.
Avatar billede tweak Nybegynder
15. februar 2006 - 07:51 #12
Så kom der lidt rødt i ;) Menu "bjælken" er ikke som den skal være, den ser tyk ud på midten, men ellers ved jeg ikke hvad i siger til det. modelfotograf.dk/test/index2.php
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
15. februar 2006 - 08:19 #13
Jeg synes faktisk det har hjulpet lidt med sort ramme og de små røde striber... det bryder ligesom lidt, uden at det er voldsomt..!!
Avatar billede tweak Nybegynder
15. februar 2006 - 13:59 #14
Så fik jeg lige tid til at lave lidt mere modelfotograf.dk/test/index2.php
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
15. februar 2006 - 14:13 #15
Det halløj du har lavet omkring dit navn er bare helt i top...!!

Synes det giver det "liv" omkring billedet jeg efterlyste..
Avatar billede Per Frits Juniormester
15. februar 2006 - 14:23 #16
Hey

Jeg synes at det er et fint site du har lavet !

Du må endelig ikke smide flere farver på!!
Det er jo billederne som er center for fokus, så det at selve sitet er holdt i meget neutrale farver forstærker indtrykket af billederne.
Jeg ville måske gøre den grå baggrundsfarve en del lysere, og droppe den "drop shadow" du har lagt på flashen, og bare holde det HELT fladt.
Og i forhold til at du siger at det virker "tomt" kan jeg kun sige at ud fra et grafisk synspunkt hedder det jo; "Luft, luft og atter luft" ;-)
Desto mere luft omkring elementerne, og desto mindre font (uden fødder og stadig læsbar), desto mere prof. look ender du op med.

Men fed stil, og lækkert overskueligt :-)

Per
Avatar billede tweak Nybegynder
15. februar 2006 - 14:29 #17
christiansenbo, Ja det giver et eller andet.

keyser-soze, har du set:

modelfotograf.dk/test/index2.php

og så:
modelfotograf.dk/test/galleri.php

for du har helt ret med bg på galleriet.!

Og tak skal du have :)
Avatar billede Per Frits Juniormester
15. februar 2006 - 14:33 #18
Ps. Du skal sgu ikke undskylde for at du ikke er webdesigner osv. Det skaber et mindre troværdigt indtryk af DIG, hvilket jo, som besøgende eller potentiel kunde, ubevidst overføres til din sikkerhed som fotograf!?
Stå ved din side uden forklaringer, og med ro i sjælen, på samme måde som du står ved dine billeder :-)

Per (nu åbenbart også psykolog ;-) ha ha)
Avatar billede tweak Nybegynder
16. februar 2006 - 12:03 #19
keyser-soze, Lol :-)

Men jeg har aldrig fået din mening om det skal være www.modelfotograf.dk eller modelfotograf.dk/test/index.php