Avatar billede taf Nybegynder
14. februar 2006 - 19:02 Der er 2 kommentarer

Til og Fra PHP

Hejsa,
har rodet med dette et stk tid, og ved ikke hvad der er galt:
-------------------------------------------------------------
on (release) {
    loadVariables("http://www.test.partypatrol.co.uk/gfx/passtoflash.php", this,"GET");
    var theuserid = this.userid;
    lala=this.username;

    //if (theuserid eq 'undefined' or theuserid eq ''){
        //getURL("/user/index.php");
    //}else{
        getURL("java script:showUser("+theuserid+""+lala+");");
    //}
}
---------------------------------------------------------------
min passtoflash.php ser således ud:
<?
session_start();
echo isset($_SESSION['id']) ? "&userid=".$_SESSION['id']."&username=$_SESSION['username']": "&userid=0&username=unknown" ;
?>
or returnere:

fatter ikke hvad der går galt. men virker gør det ikke.
hjælp!
Avatar billede taf Nybegynder
14. februar 2006 - 19:07 #1
hov, skrev lige forkert. her er den rigtige php kode.  (ikke fordi det betyder noget)
<?
session_start();
echo isset($_SESSION['username']) ? "&userid=".$_SESSION['id']."&username=".$_SESSION['username'] : "&userid=0&username=unkown" ;
?>
det returnere:
&userid=0&username=unkown
(eller brugernavn og brugernummer..)
Avatar billede webt Nybegynder
16. februar 2006 - 07:03 #2
Hejsa, prøv nedestående:

i timeline:
///opret nyt loadvars
var loadVar:LoadVars = new LoadVars();
loadVar.onLoad = function(success) {
    //når loadVar modtager data
    if (success) {
        //hvis lykkedes
        if (loadVar.theuserid == "undefined" || loadVar.theuserid == "") { //sammenlign på theuserid fra php udskrevet med &theuserid= fra pp
            getURL("/user/index.php");
        } else {
            getURL("java script:showUser("+loadVar.theuserid+""+loadVar.username+");");
        }
    } else {
        trace("fejl");
    }
};

og på din knap:
on (release) {
    loadVar.load("http://www.test.partypatrol.co.uk/gfx/passtoflash.php");
}

i det øjeblik der klikkes på knappen vil loadVar.onLoad blive kaldt og derfra kan du så behandle data fra loadVar objektet

Ligeledes kan du sende ting til php den vej bare med send() i stedet for load eller gøre begge dele på samme tid:

timeline:

var sendVar:LoadVars= new LoadVars(); ///opret nyt loadvars
var loadVar:LoadVars = new LoadVars(); //samme
loadVar.onLoad = function (success) { //når loadVar modtager data
        if(success){ //hvis lykkedes
            trace(loadVar.returnvar1); //trace den returvar1 det er lavet i php filen med &returvar1=lalalaal&returvar2=lalala&noget=noget andet osv osv
        }else{
            trace("fejl");
        }
knap:
on (release) {
    sendVar.var1 = 200; //set var1 i sendVar til 200
        sendVar.var2 = "mig";
        sendVar.var4 = "lala";
        //hvis du vil åbne den i et nyt vindue for debuggen fjern // herunder
        //sendVar.send("dinphpfil.php","_blank","POST");
        sendVar.sendAndLoad("dinphpfil.php", loadVar, "POST"); //send sendVar til dinphpfil.php og load resultatet ind i loadVar
        //brug $_REQUEST i php filen til at hente var1 var 2 og var4 osv ud
}

ovenstående ville sende var1 var2 og var4 til php og retunere de variabler php skrev ud til loadVar objektet

H¨ber du kan bruge det, ellers skriv igen

Mvh
Martin