Avatar billede renny Nybegynder
14. februar 2006 - 16:36 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

optimering hvordan gør jeg bedst

jeg bruger en shop der hedder CRE Loaded v 6.15 (oscommance) som ligger på http://www.sextossen.dk
Når jeg opretter varer er der mulighed for at indtaste

Meta Tag Information

men nedenstående felter til indtastning.

Vare Side Titel:
Side Overskrifts Beskrivelse:
Vare Nøgleord:

Når de er udfyldt vil det være nok til en god søgemeskineoptimering?

Hvad kan jeg evt. forbedre
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. februar 2006 - 16:56 #1
1) Skal du gøre det rigtigt godt, så skal du ned og rode i koden
cPath=x_xx ændres til cPath=navnet-på-kategorien
products_id=XX ændres til navnet

2) Din descreption på http://www.sextossen.dk/product_info.php?cPath=4_14&products_id=74&osCsid=801be8123a5c2f2d7965fb1cf20d2074 er helt forkert... (Har ikke gennemgået andre sider, men regner med det sikkert er det samme)
Der er ingen der søger på "What's New Here?"

3) Dine keywords er helt forkerte på http://www.sextossen.dk/product_info.php?cPath=4_14&products_id=74&osCsid=801be8123a5c2f2d7965fb1cf20d2074 er helt forkert... (Har ikke gennemgået andre sider, men regner med det sikkert er det samme)
Du har 4 keywords (Hardware, Software, DVD Movies, Computer) og der er ingen af disse som fortæller noget om produktet

4) Omdøb dine billeder til noget der har med dine keywords at gøre istedet for f.eks. "box_bg_l.gif" og "corner_left.gif"
Billeder som bruges på alle sider omdøbes til generele keywords som f.eks. sex-video.jpg, dildo.jpg

5) Få links til dit site
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. februar 2006 - 16:56 #2
Der er ikke et eneste link i google som peger på http://sextossen.dk eller http://www.sextossen.dk
Avatar billede goose Nybegynder
14. februar 2006 - 17:08 #3
eric-pedersen >> det skyldes nok, at domænet først lige er oprettet (31.12.2005)

renny >> jeg mener der findes noget SEO-addon til oscommerce, men ellers vil jeg anbefale dig at bruge Google Sitemap idet dine URL'er er helt hen i vejret :o)

/Goose
Avatar billede renny Nybegynder
14. februar 2006 - 17:19 #4
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. februar 2006 - 17:28 #5
keywords skal sættes op med kommaer imellem, og det skal "koges ned" til væsentlig mindre ord (Hardware, Software, DVD Movies, Computer skal som minimum fjernes)

I Description står der igen "What's New Here?" og diverse andet
Sæt den f.eks. istedet til "100% pure - Dansk pornofilm med Katja Kean"
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. februar 2006 - 17:30 #6
du kunne sikkert få en del ud af at læse disse artikler. jeg har skrevet nogle og jeg mener også at erik er med på listen
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. februar 2006 - 17:31 #7
<title> skal også ændres til noget hvor dine søgeord indgår....
Avatar billede renny Nybegynder
14. februar 2006 - 18:29 #8
er der en der lige gider kigge igen, har ændret lidt

http://www.sextossen.dk/product_info.php?cPath=5_28&products_id=282&osCsid=801be8123a5c2f2d7965fb1cf20d2074

Bufferzone>>> hvilke artikler er det du skriver om?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. februar 2006 - 19:07 #9
http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Jeg er på vej i byen, og kommer først på engang sent i morgen.... Skal nok kigge til den tid, medmindre der har været andre forbi....
Avatar billede renny Nybegynder
15. februar 2006 - 09:52 #10
hvor meget får jeg mere ud af at betale et prof firma mange tusind kroner for at lave dette, med skyggesider osv.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
16. februar 2006 - 04:00 #11
Så er jeg på igen :-)

Du har en overskrift der hedder 100% pure
Du har en pagetitel der hedder Sextossen.dk - sexfilm

Der er ingen sammenhæng....

Der er 1 ting som er vigtigt at forstå når man skriver disse oplysninger.
Tænk som en der søger.....
Du vil gerne have der er en der finder netop denne side, og med netop den film som du gerne vil sælge.
Hvad vil brugeren søge efter i google, for at finde netop en side som din, og med netop den film de søger efter. Men mest af alt.... hvad har du mulighed/chance for at blive fundet på.

<title>Sextossen.dk - sexfilm</title>
Her ville jeg skrive
100procent pure med Katja Kean
eller
100% pure med Katja Kean
og måske medtage sexfilm

<META NAME="Description" Content="100% Pure Sexfilm, Dildo, Lingeri, pornofilm">
Hvis nogen søger efter dildo eller lingeri, så har du ikke en chance fordi det ikke står i din tekst, så glem dem.
sexfilm og pornofilm er ok, fordi at brugeren måske tilføjer dem sin søgning (altså f.eks. "100% pure pornofilm" eller "100% pure Katja sexfilm"
Men sørg for at disse søgeord står nogle gange i løbet af teksten, og gerne i rækkefølge (Hvis det er muligt)
Jeg ville tilføje 100 procent og Katja Kean

<META NAME="Keywords" CONTENT="Pornofilm, Sexfilm, Katja Keen, Erotikfilm, Videofilm, Dvdfilm Sexfilm, Dildo, Lingeri, pornofilm">

Igen "Dildo" og "Lingeri"..... Glem dem
Erotikfilm er det ikke, så er der nogen der leder efter din film, og skriver det... Sikkert ikke.
DVDfilm og Videofilm vil jeg også have fjernet.... Måske spild af god plads hvis der ikke er nogen der søger efter det (hvilket jeg ikke tror en bruger vil kombinere med 100% pure. Her kan jeg nemt "gå forkert i byen" da jeg ikke har meget styr på branchen)
Her ville jeg også tilføje 100% pure 100 procent

Istedet for at få lavet skyggesider, så få lavet interne links bedre, eller i værste fald udskifte din shop med en som er mere søgeoptimeret. "Tag tyren ved hornene" og kom rigtigt igang (Har du brugt 2 mdr. på at bygge det op, vil det sikkert lyde vildt)
Undersøg om der findes noget addon (Som goose nævner) Hvis det er tilfældet, er det jo nok det mest perfekte at få lavet i første omgang.

Som jeg skriver har du heller ingen links til din side. Sørg for at få det, og specielt fra dmoz.org
bufferzone har skrevet nogle artikler om det det at tilmelde sin side..... Tag og læs dem....

Nu fik jeg skrevet en hel roman, og det er MEGET sengetid....
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. februar 2006 - 17:04 #12
Kan lige tilføje dette værktøj: http://www.oscommerce.com/community/contributions,3226