Avatar billede bluffern Nybegynder
14. februar 2006 - 14:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

opdatere i databasen online?

Jeg har fået det til at virke, men der sker intet når jeg har trykker på "gem". Her er de to filer:

<?
session_start();
if (isset($_SESSION['aid'])) {
    include("config.php");
    }
      $result = mysql_query("SELECT * FROM nyhed ORDER BY id DESC");
      while ($data = mysql_fetch_array($result))

{

?>
<form action="update_nyhed.php" method="post" name="<? echo "$data[id]"; ?>" style="margin: 0px;">
<table width="840" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="145">Nyheds ID: <? echo "$data[id]"; ?></td>

    <td width="695">Nyhedens overskrift: <textarea name="titel" cols="40" rows="1"><? echo "$data[titel]"; ?></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="92" colspan="2"><textarea name="tekst" rows="10" cols="74"><? echo "$data[tekst]"; ?></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2">Forfatter: <textarea name="navn" cols="40" rows="1"><? echo "$data[navn]"; ?></textarea></td>
  </tr>
</table>
<input name="submit" type="submit" value="Gem">
</form>
<br><br>
<? } ?>
*****************
<?
session_start();
if (isset($_SESSION['aid'])) {
    include("config.php");
    }
$id = $_GET["id"];
$gem = $_REQUEST["titel"];
$gem1 = $_REQUEST["tekst"];
$gem2 = $_REQUEST["navn"];

$update = mysql_query("UPDATE nyhed SET titel = '$gem', tekst = '$gem1', navn = '$gem2' WHERE id='$id'");
echo "<span class='stor'>Ændringerne er blevet gemt</span><br><span class='mellem'><a href='index2.php'>Tilbage</a></span>";
exit;
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. februar 2006 - 14:45 #1
Prøv at smid or die(mysql_error()); efter dine sql'er...
Avatar billede bluffern Nybegynder
14. februar 2006 - 14:52 #2
Kan du ikke give mig et eksempel, for jeg stinker til det her lort..
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. februar 2006 - 14:54 #3
$update = mysql_query("UPDATE nyhed SET titel = '$gem', tekst = '$gem1', navn = '$gem2' WHERE id='$id'") or die(mysql_error());
Avatar billede bluffern Nybegynder
14. februar 2006 - 14:58 #4
nu skriver den:
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /hsphere/local/home/dobbeltk/hsp.opidruk.dk/php/skriv_nyhed_u.php on line 6

som er denne:
$result = mysql_query("SELECT * FROM nyhed ORDER BY id DESC") or die(mysql_error();
Men ";" skal da være der?
Avatar billede bluffern Nybegynder
14. februar 2006 - 14:59 #5
nej har fundet fejlen
Avatar billede bluffern Nybegynder
14. februar 2006 - 15:00 #6
men det virker stadig ikke..
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
14. februar 2006 - 15:00 #7
så må du gerne lukke...
Avatar billede bluffern Nybegynder
14. februar 2006 - 15:01 #8
lukke?
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. februar 2006 - 15:06 #9
Kommer der en fejl når du forsøger at opdatere?
Avatar billede bluffern Nybegynder
14. februar 2006 - 15:11 #10
nej, der står det der skal, den ændre bare ikke..
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
14. februar 2006 - 15:50 #11
...sorry.. Han må have skrevet  "men det virker stadig ikke.." mens jeg læste.
Undskylder..
Avatar billede bluffern Nybegynder
14. februar 2006 - 15:53 #12
helt iorden
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. februar 2006 - 17:02 #13
Du får ikke sat ID!
Gem id i:
<input type="hidden" name="up_id" value="<?=$_GET['id'];?>">

Og så kan du bruge:
$_POST['up_id'] i din update.

Brug dog ikke $_POST['up_id'] direkte, men tjek om det rent faktisk er et tal med is_numeric() eller lign.
Avatar billede cronaldo Nybegynder
14. februar 2006 - 18:58 #14
No offense, men du gør det sgu på en underlig måde :S
.. Jeg har ikke lige lyst til at vise nogle af mine filer, men men? Jeg tror bare du skal starte med at få en skabelon af en og så få det til at virke ? B)
Avatar billede bluffern Nybegynder
10. april 2006 - 02:22 #15
..
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. april 2006 - 11:21 #16
Hvorfor lukker du bare?