Avatar billede kim_falkner Nybegynder
14. februar 2006 - 14:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

eksport af records

jeg aner intet om lotus script men har et job som eksporter nogle dokumenter. Alle felter eksporteres via

szString = CheckValue(CurDoc, szString, "Modtaget")

Jeg har brug for at "år" af feltet modtages ligger i et seperat felt og eksportes seperat.

Hvorledes mon?
Avatar billede jogii Nybegynder
14. februar 2006 - 15:09 #1
Jeg tror ikke det er den specifikke linie der eksporterer data.
Kan  du ikke vise hele koden?
Avatar billede jogii Nybegynder
14. februar 2006 - 15:14 #2
umiddelbart kan du i det mere simple sprog @Formula anvende funktionenerne
  @Year(@ToTime(@Text(Modtaget)))
for at få årstallet i tal.
Men lad os lige se mere af koden først.
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
14. februar 2006 - 15:18 #3
det er en længere sag. Der er en række sætninger med

szFields = {"0","1","2","3","4","5","6","7","8","9","10","11","12","13"}
    szFields = szFields & {,"14","15","16","17","18","19","20","21","22","23"}
    szFields = szFields & {,"24","25","26","27","28","29","30","31","32","33"}
    sz

selve eksport koden mener jeg køres her:

szString = CheckValue(CurDoc, szString, "DspStatus")
            szString = CheckValue(CurDoc, szString, "Rapport")
            szString = CheckValue(CurDoc, szString, "Arv_1")
            szString = szString & {";"} & Right(CurDoc.GetItemValue("Modtaget")(0),4)
            szString = szString & {";"} & Cstr(CurDoc.UniversalID)
            szString = szString & {"}

            Print "Eksporter dokument nr. " & Cstr(DocCount)
            Print #fileNum, szString
Avatar billede jogii Nybegynder
14. februar 2006 - 15:51 #4
Koden
  Right(CurDoc.GetItemValue("Modtaget")(0),4)
udtrækker et eller andet ud fra feltet [Modtaget]
Jeg ved ikke om det er årstal eller klokkeslet eller noget andet.
Men jeg kan ikke se din opringdelige kode
  CheckValue(CurDoc, szString, "Modtaget")
i din sidste kode. Er det noget du selv havde tilføjt?

Kan du undersøge eksportfilen og se hvad der står på næstsidste plads i hver linie? Det er enten en dato, klokkeslet eller årstal (eller blank hvis vi er uheldige).
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
14. februar 2006 - 16:04 #5
Du har sgu ret. Den ligger som næstsidst. Kan jeg uden problemer bytte om på rækkefølgen så den kommer først?
Avatar billede jogii Nybegynder
15. februar 2006 - 00:01 #6
Umiddelbart vil jeg mene du kan gøre følgende:

            szString = {"} & Right(CurDoc.GetItemValue("Modtaget")(0),4) & {"}
            szString = CheckValue(CurDoc, szString, "DspStatus")
            szString = CheckValue(CurDoc, szString, "Rapport")
            szString = CheckValue(CurDoc, szString, "Arv_1")
            szString = szString & {";"} & Cstr(CurDoc.UniversalID)
            szString = szString & {"}

Jeg siger "umiddelbart", fordi jeg ikke præcist ved hvad funktionen "CheckValue" foretager sig.

Men hvorfor kan du ikke have årstallet på næstsidste plads?
Afhængig af hvad der gøres med filen efterfølgende skal du være opmærksom på at der kan komme til at mangle kolonner ved denne rokkade. Kan du ikke bare lave omflytningen i det program der skal modtage data?
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
15. februar 2006 - 10:56 #7
Det er lidt rod med linieskift mv. inden i felter så det ville være en hjælp at årstal står først. Jeg accepterer dit svar