Avatar billede suuun Nybegynder
14. februar 2006 - 11:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Variabel i program path

Hey.

Har et problem med et script jeg sidder og roder med. Jeg har et program, med flere versioner i forskellige undermapper, hvor jeg gerne vil kunne installere de forskellige versioner efter behag, uden at skulle aendre i scriptet. Indtil videre ser denne del af scriptet ud saaledes:

objShell.CurrentDirectory = "c:\Applications\ETM\ (her skal versionen indsaettes) \English"
return = objShell.Run("setup.exe", 1, true)

Her kommer mine to spoergsmaal:
1) Hvordan kaldes mit script fra en command promt, med den medfoelgende versions parameter? (syntax - gerne kode eksempel)
2) Hvordan indsaettes versionen i scriptet herover? Jeg regner med det er noget " &VERSION& " - right?

Suuun.
Avatar billede suuun Nybegynder
14. februar 2006 - 15:26 #1
Fandt selv ud af det. Til dem der vil vide det:

1) Saadan ser kaldet ud:
myScript.vbs version_1_0

2) Her bruges .Arguments for at faa fat i parameteren:
Set args = WScript.Arguments
version = args.Item(0)

version indsaettes saa bare som en normal reference:
objShell.CurrentDirectory = "c:\Applications\ETM\" &version& "\English"

Herefter kan setup.exe kaldes som normalt f.eks. vha. .Run.

Spoergsmaal lukket - Suuun.
Avatar billede h7iws Nybegynder
17. marts 2006 - 05:36 #2
Argumenterne kan du nu bare kalde
fx.
version = Wscript.Arguments(0)