Avatar billede gjessing Nybegynder
14. februar 2006 - 11:05 Der er 1 løsning

lave en Web udfra en masse billeder

Hej
vi er et mindre firma som har en masse billeder liggende under diverse porjekter. (mapper med under mapper og datoer)

jeg vil nu lave et web interface nemt og uden at skulle oploade billederne igen.

dvs programmet skal kun "linke" til alle de billeder vi har liggende.

det kunne være det var så smart at det laved thumbnails og self gemte dem.

er der nogle der kender sådan et program.?
Avatar billede jesperfrier Nybegynder
17. februar 2006 - 13:20 #1
Ja, du kan benytte Joomla CMS med en Gallery component (der er rigtig mange du kan vælge imellem). Det gode er at det er gratis, det mindre gode er at en sådan løsning kræver en del tid at sætte sig ind i.

Du kan se et eksempel på www.brandedmails.com (klik på Gallery).
Jeg benytter en komponent som hedder Ponygallery.

Mvh
Jesper