Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
14. februar 2006 - 00:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

google cache og generalt

jeg ved ikke så meget om søgemaskiner og google...

jeg har et par enkle spørgsmål, som jeg ikke selv kan besvare...

1)  Hvis jeg f.eks har sommerkop.dk, og opretter et subdomæne mundstykke.sommerkup.dk.  Det ligger jo ikke hos Google i Deres cache.  Er der nogen bestemt måde at få Google til at cache mit nye indhold ?

Hvis ikke så forklar lige hvordan det fungere, og hvornår den cacher mit nyt submæne.

2)  Hvorfor cacher Google kun visse dele af ens hjemmeside, som er nogle gange er totalt irrelevante for temaet, som f.eks et underdel der beskiver konstruktion af et tag.  ???

3)  Hvad er nummer 1 hos google, når de skal afgøre min plasering efter søge ord ?

4)  Hvor meget betyder det, at andre linker til mig, for min plasering ?

5)  Er der andet jeg skal vide, når jeg skal til at optimere mit site ?

jeg ville være gladest for hvis mine spørgsmål kunne blive besvaret, istedet for at få et links til en hjemmeside.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede gil-galad Nybegynder
14. februar 2006 - 00:55 #1
søg efter søgemaskine her: http://www.eksperten.dk/artikler/    og du vil finde en masse relavante!
Avatar billede goose Nybegynder
14. februar 2006 - 08:24 #2
1: Du er nød til at lave et link fra dit oprindelige site til dit subdomæne således, at robotterne har en chance for at finde dine nye sider. Subdomæner bliver af søgemaskinerne betragtet som separate domæner, og derfor kan det tage lang tid inden de er optaget i indekset og dermed i cachen.

2: Google er ligeglad med hvad du mener er relevant, de har deres helt egen algoritme som kun de selv kender til.

3: Det ved kun Google selv, ellers var det jo nemt for os alle sammen :o)

4: Det betyder rigtig meget, især hvis de sider der linker til dig rent indholdsmæssigt ligger sig op af dit. Husk endvidere, at det er vigtigt at det er dine nøgleord der står i linkteksten.

5: Der er rigtig mange ting, som er svært at beskrive kort, men jeg vil da anbefale dig at læse lidt med på webmasterworld.com og searchenginewatch.com - det er her du kan få yderligere viden fra alverdens eksperter :o)

Husk på, at søgemskinerne hele tiden skifter algoritmer, så det der virkerkede i går ikke nødvendigvis virker i dag .....

/Goose
Avatar billede madx Nybegynder
14. februar 2006 - 09:47 #3
1)
For at Google og de øvrige robotbaserede søgemaskiner kan finde indhold skal der linkes til den enkelte side/det nye domæne.

Det er som regel sværere at få subsomæner optaget, fordi de anses for at være selvstændige domæner.

Du skal derfor regne med længere optagelsestid, når du arbejder med subdomæner.

For helt nye domæner går der ofte op til et år eller mere for domænet er optaget og ranker.

For eksisterende domæner optages nyt indhold hurtigere jo højere pagerank dit websites har.

2)
Hvis ellers dit site er søgemaskinevenligt opbygget skal hele dit site nok blive optaget. Mht. det konkrete problem, kan det jo være at nogen linker til pågældende underside. Eller også har dit website som helhed ikke speciel høj pagerank.

3)
Du skal skrive nogle ordentlig tekster og have dit keywords med et passende antal gange, men heller ikke for meget. Det bedste er at starte på et lavere niveau og justere lidt ind. Keyword bør findes i title. Du skal skrive en ordentlig description - keyword medtages først og fremmest for at hjælpe brugeren.

4)
Det er afgørende at andre linker til dit website - og gerne andre der har samme emner. Det er grundlæggende for alt SEO.

5)
Husk at alt SEO trods alt skal fokusere på at hjælpe brugerne - og at det består at godt indhold, link til websitet og et søgemaskinevenligt website.

-> Goose
Det er korrekt at alle søgemaksiner hele tiden arbejder på at blive bedre og at det kan influere på resultaterne. Men man skal passe på med at panikke og kigge på sagerne først - ofte ser man nogle skulp i resultaterne. Og har man ellers et godt site, men godt indhold og links på - vil man som regel komme med igen. Sker det ikke, er man gået over stregen.

Det er godt at orientere sig om Google's egne regler
http://www.google.com/webmasters/seo.html

mvh.
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
15. februar 2006 - 15:39 #4
ok.. tak for de store indrykninger... jeg kigger på det senere i dag, og Madx du kan på forhånd godt smide et svar.. ;)
Avatar billede madx Nybegynder
15. februar 2006 - 16:00 #5
jamen så hermed mit svar ;~)
Avatar billede goose Nybegynder
17. februar 2006 - 01:36 #6
Tak for point.

/Goose