Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
13. februar 2006 - 20:47 Der er 2 kommentarer

Vand i Aircondition

Bør der være vand i et aircondition system?
Jeg har på min balkon en central enhed, som vel egentlig er selve aircondition enheden, fra den går et rør (som er pakket ind, så kan ikke se hvad der er indeni) ind i lejligheden. I et af værelserne er det så begyndt at dryppe ned fra den enhed som fordeler luften, og altså ikke bare to dråber, men ret seriøst vandpjaskeri..

Hvad kan det skyldes? Har ikke brugt den i nogle måneder, så måske det bare er noget kondensvand der er ophobet? Hvad ved jeg.

Kan jo egentlig li så godt ringe til en elektriker, men det er sent her, og måske jeg kan fixe det selv.. Nogen bud?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. februar 2006 - 20:52 #1
Der dannes kondensvand i airconditionssystemer, men det skal gerne kunne løbe væk.
normalt er der en form for afløb (røret). Det kan være stoppet eller et overløbskar inde i den er fyldt op. men hvis vandet ligger i selve udpustningen skal du stoppe den hurtigst muligt og se om du kan tømme den. Stillestående vand i aircondition kan udvikle legionærsygdom - (lettere farligt) check for vand og hvis ikke find elektriker.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2006 - 21:51 #2
det er nok nærmere en køle montør/vvs firma du skal have fat i

Det er vigtig man bruger et a/c anlæg en gang om ugen et par minutter er nok så sikrer man sig der ikke dannes kondens i anlægget .

Samme regel gælder for a/c og klima i biler