Avatar billede qqq Nybegynder
13. februar 2006 - 19:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Connecte til SQL-Server 2005 fra ASP side

Hej,

Er der nogen forskel på hvordan man fra en ASP side opretter en forbindelse til en SQL-Server 2005 database fremfor en SQL-Server 2000 database?

ASP siden og den DB jeg ønsker at connecte til, befinder sig på to forskellige fysiske servere. Jeg kan med nedenstående fint connecte til en SQL-2000 DB på en anden fysisk server. Men ikke til en SQL-2005 på anden fysisk server.

Er der evt. en indstilling i SQL-2005 som skal foretages, eller hvad kan årsagen til dette være?

Dim cn
set cn = CreateObject("ADODB.Connection")

cn.ConnectionString = "Provider=sqloledb;Data Source=XXX.XXX.XXX.XXX;Initial Catalog=XXXX;User ID=XX;Password=XXXXXX;Network Library=dbmssocn"

cn.ConnectionTimeout= 30
cn.CommandTimeout= 15
cn.CursorLocation= 2
cn.Open

Response.Write "Connected"

cn.close
Set cn = nothing
Avatar billede jokkejensen Novice
13. februar 2006 - 20:34 #1
http://www.connectionstrings.com/ <.. den er altid god til opslag :)
Avatar billede trer Nybegynder
04. marts 2006 - 00:08 #2
Hvis du bruger SQL Server 2005 Express så er forklaringen at den version ikke kan tilgås over netværk.

Express kan kun tilgås lokalt hvor MSDE'en (SQL Server 2000 Desktop Edition) kan tilgås over nettet. Til gengæld skruer MSDE'en ned for performance ved 5 samtidige forespørgsler og tillader ikke mere end 2 GB data i en database. Disse begrænsninger har Express ikke.
Avatar billede qqq Nybegynder
28. marts 2006 - 20:59 #3
Undskyld den sene tilbagemelding. Jeg fandt årsagen til det:

Der var nogle indstilinger  i network settings for SQL-Server 2005 som
standard var disabled og dermed skulle enables. SQL Server Browser servicen
skulle også være startet.