Avatar billede shivan Nybegynder
13. februar 2006 - 18:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Funktion tilsvarende .listindex i ASP?

Jeg har oprindeligt programeret i Visual Basic. Nu er jeg ved at oversætte et af mine programmer til ASP for at udgive det på nettet.

Jeg har en combobox hvor folk skal vælge en by. Oprindeligt havde jeg lavet det sådan at brugerens valg havde en værdi svarede til index som så passede ind i et array.

Er der ikke en funktion lign. list index i asp???
Avatar billede tofte Juniormester
13. februar 2006 - 20:32 #1
Jeg er ikke helt med på hvilken funktion du mangler. Men tænker du på noget ala?

<%
myCity="Århus,Vojens,Esbjerg,Odense"
myArr=Split(myCity,",")
%>
<select>
<option selected value="">Vælg her</option>
<%
for a = LBound(myArr) to UBound(myArr)
%>
<option value="<%=id%>"><%=myArr(a)%></option>
<%
next
%>
</select>
Avatar billede shivan Nybegynder
13. februar 2006 - 21:19 #2
når man tilføjer i en Visual Basic combobox så får elementer numre alt efter hvornår de bliver tilføjet.

mycity="århus,Vojens,Esberj,Odense"
mycity(0).listindex=0
mycity(1).listindex=1

kan du følge min tankegang?
Avatar billede tofte Juniormester
13. februar 2006 - 21:43 #3
nej, du er nød til at anvende noget ligende mit eksempel hvor tanken var at <%=id%> skulle være a i stedet for id. På den måde kan du eks bruge positionen i arrayet som nøgle. Ellers kan du lave et dictionary hvor du mapper to værdier sammen. Men de skal stadig skrives som noget ala mit eksmepel. Du kan se mere om dictionary her http://www.devguru.com/technologies/vbscript/13992.asp
Avatar billede tofte Juniormester
13. februar 2006 - 22:39 #4
tak for points. Håber du fik løst problemet.
Avatar billede shivan Nybegynder
14. februar 2006 - 14:53 #5
jeg fandt selv en lidt mere enkel løsning. Jeg har ikke 1337 nok til ASP til at kunne bruge dictionaries endnu..

jeg havde et andet sted i koden bynavnene som skulle bruges til output
CityNames(0) = "Baltimore"
CityNames(1) = "Chicago"
CityNames(2) = "Corleone"
CityNames(3) = "Detroit"
CityNames(4) = "Las Vegas"
CityNames(5) = "New York"
CityNames(6) = "Palermo"
CityNames(7) = "Philadelphia"

så var det bare at skrive flg. kode

for i=0 to 7
    if mycity = citynames(i) then
        mycity = i
    end if
next

håber nogen vil kunne bruge dette engang